וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהבחירות מעבר לפינה, ארה"ב ממשיכה לשבור שיאי תחלואה בקורונה

עודכן לאחרונה: 31.10.2020 / 8:59

בעוד טראמפ וביידן עסוקים בקמפיין, המגיפה ממשיכה להשתולל בארה"ב עם יותר מ-100 אלף נדבקים. בין המדינות שנפגעו קשה מהנגיף, נמצאות גם כמה "מתנדנדות" בין המועמדים. המומחים מבהירים: "רואים כמה מההתפרצויות הגדולות ביותר, ואנחנו עדיין לא ערוכים"

בווידאו: טראמפ וביידן עורכים אירועים לתומכים שלהם/צילום: רויטרס

שיאי מקרי הקורונה שנשברים כמעט מידי יום בארצות הברית דוחקים את בתי חולים לסף היכולת שלהם ומביאים לכאלף מקרי מוות ביום - כך עולה מנתוני התחלואה האחרונים במדינה. זאת בעוד תשומת הלב העיקרית של הציבור מתמקדת בבחירות לנשיאות שייערכו ביום שלישי הקרוב. הלילה (שבת) נרשם בארצות הברית שיא של יותר ממאה אלף נדבקים, ונחצה רף התשעה מיליון חיוביים לקורונה, מה שמהווה כ-3% מהאוכלוסייה.

לפי נתוני סוכנות הידיעות רויטרס, כמעט 229 אלף בני אדם מתו לאחר שחלו בקורונה מאז פרוץ המגיפה בתחילת השנה. יותר מאלף בני אדם מתו מהנגיף ביממה החולפת, בפעם השלישית בחודש האחרון שבו נרשמת כמות מקרי מוות כזו ביום אחד. מספר חולי הקורונה המאושפזים עלה ביותר מ-50% באוקטובר ליותר מ-46 אלף, הנתון הגבוה ביותר מאז אמצע אוגוסט. היום נרשם גם שיא המאובחנים היומי ב-17 מדינות.

בין המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר, נמצאות גם כמה מהמדינות הנחשבות ל"מתנדנדות" בין תמיכה בנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, כמו מישיגן, קרוליינה הצפונית, אוהיו, פנסילבניה וויסקונסין.

תושבים משתתפים בהצבעה מוקדמת בליוויסטון שבמיין. 30 באוקטובר 2020.. אי-פי, AP
תושבים משתתפים בהצבעה מוקדמת במדינת מיין/AP, אי-פי

הזינוק עורר לתחייה כמה מהתמונות הגרועות של הגל הראשון וההרסני של הנגיף שהיכה בארצות הברית, בהן נראים אנשים הזקוקים להנשמה מתים לבד בבית החולים והצוות הרפואי מותש פיזית ונפשית.

"בתי החולים שלנו לא יכולים לעמוד בקצב ההידבקות" אמר מושל יוטה, גאר הרברט, שהדהד את דבריהם של גורמים ומומחי בריאות הציבור. "צריך להבין את המצב הקשה שאני ניצבים מולו". יוטה היא בין 14 המדינות שדיווחו על עלייה בשיעור מקרי המוות החודש, ובין 30 המדינות שדיווחו על שיא המקרים.

עוד בוואלה!

המפתח לניצחון: טראמפ וביידן הסתערו על פלורידה

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ נואם בעצרת קמפיין בשדה התעופה הבינלאומי של אוקלנד קאונטי בעיירה ווטרפורד שבמישיגן. 30 באוקטובר 2020.. אי-פי, AP
עלייה בתחלואה לאחר עצרות. דונלד טראמפ רוקד במהלך עצרת במישיגן/AP, אי-פי
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן נואם בעצרת לתומכיו במכללת ברוארד, בקוקוס קריק שבפלורידה.  29 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
"יש הרבה התפרצויות גדולות ואנו לא מוכנים". ביידן נואם בעצרת מול תומכיו בפלורידה/AP, אי-פי

"אנחנו רואים כמה מההתפרצויות הגדולות ביותר מאז פרצה המגיפה", אמר אשיש ג'ה, דיקן בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בראון ברוד איילנד. "תשעה או עשרה חודשים בתוך המגיפה הזו, אנחנו עדיין לא מוכנים לגמרי". לדבריו, "אין לנו את סוג הבדיקות שאנחנו צריכים. יש הרבה התפרצויות גדולות בהרבה מאוד אזורים שונים במדינה. וכמובן שאנחנו מתקדמים לקראת הסתיו והחורף, זה מקשה על הכול מאוד".

תושבים משתתפים בהצבעה מוקדמת בקניון בעיר הגדולה אנקורג' שבאלסקה. 30 באוקטובר 2020.. אי-פי, AP
תושבים משתתפים בהצבעה מוקדמת באלסקה/AP, אי-פי

טראמפ זלזל שוב ושוב בנגיף, באומרו במשך שבועות ארוכים כי המדינה "משטחת את העקומה", אפילו כשכמות המקרים החדשים והאשפוזים נסקו. הוא שמר על הטון המרומם שלו בציוץ גם היום, ואמר כי ארצות הברית מתמודדת הרבה יותר טוב עם המגיפה מאשר אירופה.

ביידן וחבריו הדמוקרטים בקונגרס, מתחו ביקורת על הנשיא ועל דרכי התמודדותו עם משבר הבריאות. הדמוקרטים בבית הנבחרים פרסמו דוח המגנה את התגובה של ממשל טראמפ למגיפה, ומגדיר אותה כ"אחד מכישלונות ההנהגה הקשים ביותר בהיסטוריה האמריקנית". לפי הדוח, כישלונות אלו דרדרו לפחות שישה מיליון אמריקנים לעוני והותירו מיליונים נוספים חסרי עבודה.

דונלד טראמפ נואם בעצרת קמפיין בשדה התעופה הבינלאומי של אוקלנד קאונטי בעיירה ווטרפורד שבמישיגן. 30 באוקטובר 2020.. אי-פי, AP
בלי ריחוק ובלי מסיכות. טראמפ נואם בעצרת במישיגן/AP, אי-פי

"הנגיף הוא מכה עולמית, אך זה היה פיאסקו אמריקני שגרם למותם של יותר אנשים בארצות הברית מאשר בכל מדינה אחרת", נכתב בדוח של 71 העמודים שערך הצוות הדמוקרטי של ועדת המשנה של בית הנבחרים בנושא משבר הקורונה. הדוח מצא כי החוקרים זיהו יותר מ-60 מקרים שבהם פקידי ממשל טראמפ ביטלו את דעתם של המדענים המובילים כדי לקדם את האינטרסים הפוליטיים של הנשיא.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן נואם בעצרת לתומכיו במכללת ברוארד, בקוקוס קריק שבפלורידה.  29 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
"הפיאסקו הביא למותם של אנשים רבים". ביידן נואם מול תומכיו ב"דרייב אין" בפלורידה/AP, אי-פי

ועדת המשנה מצאה יותר מארבעה מיליארד דולרים שחשודים ששימשו להונאה בתכניות המסייעות לעסקים קטנים. הוועדה אף האשימה את הממשל בהפניית מימון לחברות שיש להן קשרים פוליטיים. "תגובת הממשל למשבר הכלכלי הועילה לחברות גדולות יותר ולאמריקנים עשירים, והשאירו מאחור קהילות מוחלשות רבות ועסקים קטנים", נכתב בדוח.

לאחר אשפוזו בתחילת אוקטובר, חזר טראמפ לעצרות הקמפיין הגדולות שמושכות אלפי תומכים המצטופפים יחד, רבים מהם ללא מסיכות. קמפיין טראמפ טען שהעצרות בטוחות וכי הן מעודדות עטיית מסיכות וריחוק חברתית. תחקיר CNN מצא כי 14 מתוך 17 מחוזות שנבדקו, הראו שיעור מוגבר של מקרי קורונה חדשים, כחודש לאחר אירוח עצרת של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully