וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "תהיה טלוויזיה טובה בליל הבחירות"; ביידן: "הוא צריך לארוז מזוודות"

פחות מיממה לבחירות בארה"ב, המועמדים קיימו עצרות במדינות המפתח. הנשיא אמר שיריבו "צבוע שאינו כשיר נפשית", וכי "הולך להיות יום נהדר". סגן הנשיא לשעבר קרא "לסיים את הנשיאות שליבתה את השנאה", וטען: "זו מלחמה על נשמתה של המדינה שלנו"

בווידאו: דונלד טראמפ וג'ו ביידן ביממה האחרונה לפני הבחירות בארה"ב/צילום: רויטרס

פחות מיממה לבחירות בארצות הברית, הנשיא דונלד טראמפ ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן קיימו הלילה (שלישי) עצרות במדינות המפתח. הנשיא הרפובליקני מפגר בסקרים הארציים לקראת יום הבחירות, אך המרוץ צמוד בכמה מדינות שעדיין יכולות להעניק לו את 270 האלקטורים הדרושים לניצחון.

טראמפ, המקווה להימנע מלהפוך לנשיא המכהן הראשון שלא זוכה בכהונה שנייה מאז הנשיא הרפובליקני ג'ורג' בוש האב ב-1992, קיים עצרות בקרוליינה הצפונית, פנסילבניה, ויסקונסין ושתיים במישיגן. הוא ניצח בהן בפער קטן ב-2016, אך הסקרים מראים כי ביידן עשוי להחזיר אותן לידי הדמוקרטים. את הקמפיין שלו הוא יחתום בעצרת בגרנד ראפידס, מישיגן, אותו מקום שבו סיים את הקמפיין של 2016.

"השנה הבאה תהיה השנה הכלכלית הגדולה ביותר בתולדות ארצנו", אמר טראמפ בעצרת הראשונה מבין חמש בפאייטוויל שבקרוליינה הצפונית. "אלו יהיו מספרים שאף אחד לא חשב שאפשריים. אנחנו יוצרים כוח כלכלי שאין שני לו בעולם". הוא קרא לתומכיו "צאו החוצה והצביעו. זה כל מה שאני מבקש".

טראמפ אף תקף את התקשורת, ובפרט את רשת פוקס ניוז, וטען כי הסקרים שלה "נוראיים", כלשונו. "אם עשיתי דבר אחד זה לחשוף את חוסר היושר של התקשורת", אמר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה. 2 בנובמבר 2020. רויטרס
"הצבעה עבור ביידן היא בחירה בסגר, סבל ופיטורים". טראמפ בפנסילבניה, הלילה/רויטרס

בעצרת נוספת בסקרנטון שבפנסילבניה, אמר הנשיא כי "אני חושב שהולך להיות לנו יום נהדר מחר". הוא אף תקף את יריבו וכינה אותו "צבוע שאינו כשיר נפשית" לכהן כנשיא, והוסיף: "הצבעה עבור ביידן היא בחירה בסגר, סבל ופיטורים".

לאחר מכן, הגיע טראמפ לעצרת במישיגן, והכריז: "אם ננצח כאן - זה נגמר. אנו מנצחים בכל הדבר הזה". הוא אף אמר לתומכיו כי "אתם תצפו בטלוויזיה טובה מאוד בליל הבחירות. טלוויזיה טובה מאוד".

"נבחרתי כדי להילחם עבורכם. אני נלחם כדי לשרוד, מעט מאוד אנשים היו שורדים", המשיך הנשיא במישיגן. "הם היו יושבים בפינה, מכניסים את האגודל לפה, וקוראים 'אמא, אמא, קחי אותי הביתה, אני רוצה לצאת מכאן".

"אנחנו נפיץ את החיסון לקורונה בתוך כמה שבועות בלבד, והוא ימגר במהירות את הווירוס הזה", הוסיף טראמפ. "ביידן מבטיח לעכב את החיסון ולהפוך את אמריקה למדינה כלואה. זה מה שהוא רוצה. לנעול אתכם בבתים שלכם".

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן בעצרת בחירות בפיטסבורג. 2 בנובמבר 2020. רויטרס
"הגיע הזמן שטראמפ יארוז את המזוודות וילך הביתה". ביידן בפיטסבורג, הלילה/רויטרס

ביידן, סגניתו המיועדת קמלה האריס ובני זוגם הגיעו לפנסילבניה, וסגן הנשיא לשעבר קיים עצרת נוספת בפני מצביעים שחורים בפיטסבורג. "עתיד המדינה נמצא בידיים שלכם", אמר ביידן לתומכיו בפיטסבורג. "כשאמריקה מצביעה, אמריקה נשמעת. וכשהיא נשמעת, המסר יהיה חזק וברור: הגיע הזמן שטראמפ יארוז את המזוודות וילך הביתה".

"אנחנו נלחמים על נשמתה של ארצות הברית. הגינות, כנות, כבוד - לאן כל אלו נעלמו עם הנשיא הזה? תנו לי לומר לכם משהו - מחר יהיה יום חדש", אמר ביידן. "נוכל לסיים את הנשיאות שפילגה את העם הזה, שליבתה את השנאה במדינה. נוכל לשים סוף לנשיאות שלא הצליחה להגן על האומה. לא אכפת לי כמה קשה דונלד טראמפ מנסה, אין שום דבר שהוא יכול לעשות כדי למנוע מאנשים להצביע".

הוא הוסיף כי "טראמפ פגע בשחורים בארצות הברית יותר מכל נשיא בהיסטוריה המודרנית. זה אותו האיש שמסתכל על האישה השחורה הראשונה שמתמודדת לתפקיד סגנית הנשיא ומכנה אותה 'מפלצת'".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות במישיגן. 2 בנובמבר 2020. רויטרס
"תצפו בטלוויזיה טובה מאוד בליל הבחירות". טראמפ בעצרת במישיגן/רויטרס

המועמד הדמוקרטי הגיע גם לאוהיו השכנה, שעד לא מזמן נחשבה לזו שנמצאת בכיסו של טראמפ. הנשיא ניצח בה לפני ארבע שנים, אך הסקרים מצביעים על קרב צמוד בה. "סיימנו עם הכאוס, הציוצים, הכעס והשנאה", אמר ביידן בקליבלנד, אוהיו. "דמותה של אמריקה נמצאת ממש על פתק ההצבעה".

הנשיא לשעבר ברק אובמה, שתחתיו כיהן ביידן כסגן במשך שמונה שנים, קיים עצרת באטלנטה, ג'ורג'יה, בקריאה לצאת ולהצביע. בהמשך הוא הגיע לאירוע במיאמי שבפלורידה, וטען כי הניסיון של טראמפ להפסיק את ספירת הקולות בליל הבחירות הוא מהלך אנטי דמוקרטי. "זה מה שעושה דיקטטור", אמר אובמה במיאמי. "אם אתם מאמינים בדמוקרטיה - אתם רוצים שכל קול ייספר".

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן בעצרת בחירות בפיטסבורג. 2 בנובמבר 2020. רויטרס
"טראמפ פגע בשחורים יותר מכל נשיא בהיסטוריה המודרנית". ביידן בעצרת בפיטסבורג/רויטרס

ביידן מסיים את הקמפיין שלו במתקפה כשהוא נוסע בעיקר למדינות שבהן ניצח טראמפ ב-2016 ותוקף את הטיפול של הנשיא במגיפת הקורונה, שנמצאת שוב בראש סדר היום.

הוא מאשים את טראמפ בהרמת ידיים במאבק בווירוס, שגרם למותם של יותר מ-230 אלף אמריקנים ועלה במיליוני מקומות עבודה. הסקרים מראים כי האמריקנים סומכים יותר על ביידן מאשר על טראמפ בכל הנוגע לטיפול במשבר הבריאותי החמור.

אתמול טראמפ קיים יום קדחתני במיוחד, עם עצרות בחמש מדינות, וטען שהמומנטום עמו. הוא הבטיח שיקום כלכלי וחיסון לקורונה, תוך שאיים לפטר את ד"ר אנתוני פאוצ'י, שטען כי החיסון צפוי להיות זמין למי שנמצא בסיכון גבוה בסוף דצמבר או בתחילת ינואר. זאת אחרי שפאוצ'י מתח ביקורת על אופן טיפולו במגיפה.

ברק אובמה, בעצרת תמיכה למען המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן באטלנטה 2 בנובמר 2020. AP
טען כי טראמפ באופן אנטי דמוקרטי. אובמה באטלנטה/AP

בנוסף לכך, טראמפ ממשיך לערער על טוהר הבחירות ואמר כי ספירת קולות שתמשך מעבר למחר בלילה תהיה "דבר נורא". הוא אמר כי ייתכן שהנושא יגיע לפתחיהם של בתי המשפט. כ-60 מיליון איש כבר הצביעו בדואר, כך שייתכן שכל הקולות ייספרו כעבור כמה ימים או שבועות בכמה מדינות. חלק מהמדינות, כמו פנסילבניה, לא מתחילות בספירת הקולות בדואר לפני יום הבחירות, מה שמעכב את ההליך.

טראמפ ממשיך לטעון ללא ביסוס שההצבעה בדואר היא פתח לזיופים, אף שמומחים לבחירות אומרים כי התופעה נדירה בארצות הברית. אין מדובר בשיטה חדשה, וכרבע מהמצביעים לפני ארבע שנים עשו זאת דרך הדואר. הדמוקרטים דחפו להרחבת ההצבעה בדואר כדרך בטוחה לממש את זכות ההצבעה בתקופת המגיפה, בעוד שטראמפ והרפובליקנים בונים על יציאתם של תומכיהם לקלפיות ב-3 בנובמבר.

ממוצע סקרים במדינות המתנדנדות. -, אתר רשמי
ממוצע סקרים במדינות המתנדנדות/אתר רשמי, -

שיא של 95 מיליון איש כבר הצביעו, בדואר או בקלפיות של ההצבעה המוקדמת, נכון להיום - כ-40% מכלל בעלי זכות הבחירה בארצות הברית. כדי להבטיח את ספירת הקולות, הורה אתמול בית משפט לשירות הדואר להזכיר למנהלים הבכירים שעליהם לעקוב אחרי "הצעדים המיוחדים" ולהשתמש ברשת הדואר המהירה על מנת לספור את הפתקים.

במקביל, שופט פדרלי בטקסס ישקול אם לפסול 127 אלף קולות שהוטלו באתרי הצבעת דרייב-אין באזורים בעלי רוב דמוקרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully