וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרון לקמפיין: טראמפ וביידן חורשים את מדינות המפתח

עודכן לאחרונה: 3.11.2020 / 5:56

נשיא ארה"ב מבקר במדינות המפתח ומבטיח לאוהדיו שגשוג כלכלי: "אנו יוצרים כוח כלכלי שאין שני לו בעולם". יריבו מתמקד בפנסילבניה ואוהיו, וקורא לשינוי: "סיימנו עם הכאוס, הציוצים והשנאה". יממה ליום הבחירות, ביידן מוביל בסקרים, והרשויות חוששות מהטרדת מצביעים

בווידאו: דונלד טראמפ וג'ו ביידן ביממה האחרונה לפני הבחירות בארה"ב/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן חורשים הערב (שני) את מדינות המפתח, ביום האחרון לקמפיין. הנשיא הרפובליקני מפגר בסקרים הארציים לקראת יום הבחירות מחר, אבל המרוץ צמוד בכמה מדינות מפתח שעדיין יכולות להעניק לו את 270 האלקטורים הדרושים לניצחון.

טראמפ, המקווה להימנע מלהפוך לנשיא המכהן הראשון שלא זוכה בכהונה שנייה מאז הנשיא הרפובליקני ג'ורג' בוש האב ב-1992, מקיים עצרות בקרוליינה הצפונית, פנסילבניה, ויסקונסין ושתיים במישיגן. הוא ניצח בהן בפער קטן ב-2016, אך הסקרים מראים כי ביידן עשוי להחזיר אותן לידי הדמוקרטים. את הקמפיין שלו הוא יחתום בעצרת בגרנד ראפידס, מישיגן, אותו מקום שבו סיים את הקמפיין של 2016.

בעצרת בפאייטוויל שבקרוליינה הצפונית אמש, הראשונה מתוך חמש, לעג טראמפ לסקרים והבטיח שגשוג כלכלי. "אנחנו יוצרים כוח כלכלי שאין שני לו בעולם", אמר הנשיא. "צאו החוצה והצביעו. זה כל מה שאני מבקש". הוא תקף את התקשורת, ובפרט את רשת פוקס ניוז, וטען כי הסקרים שלה "נוראיים", כלשונו. "אם עשיתי דבר אחד זה לחשוף את חוסר היושר של התקשורת", הוא אמר.

בעצרת נוספת בסקרנטון שבפנסילבניה, אמר הנשיא כי "אני חושב שהולך להיות לנו יום נהדר מחר". הוא אף תקף את יריבו וכינה אותו "צבוע שאינו כשיר נפשית" לכהן כנשיא, והוסיף: "הצבעה עבור ביידן היא בחירה בסגר, סבל ופיטורים".

הבחירות לנשיאות ארה"ב | נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך עצרת תמיכה בקרוליינה הצפונית  2 בנובמבר 2020. רויטרס
רוצה לשחזר את 2016. טראמפ בקרוליינה הצפונית, אתמול/רויטרס
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, בעצרת בחירות בקליבלנד, אוהיו, ארה"ב. 02 בנובמבר 2020. רויטרס
"דמותה של אמריקה נמצאת ממש על פתק ההצבעה". ביידן באוהיו, אתמול/רויטרס

ביידן, סגניתו המיועדת קמלה האריס ובני זוגם מבלים במשך רוב היום בפנסילבניה, החיוניות לשאיפותיו של סגן הנשיא לשעבר. ביידן יקיים עצרת בפני מצביעים שחורים בפיטסבורג לפני שתצטרף אליו לעצרת דרייב-אין הזמרת ליידי גאגא.

המועמד הדמוקרטי גם מבקר באוהיו השכנה, שעד לא מזמן נחשבה לזו שנמצאת בכיסו של טראמפ. הנשיא ניצח בה לפני ארבע שנים, אך הסקרים מצביעים על קרב צמוד בה.

"סיימנו עם הכאוס, הציוצים, הכעס והשנאה", אמר ביידן בקליבלנד, אוהיו. "דמותה של אמריקה נמצאת ממש על פתק ההצבעה".

בעצרת הבחירות בפיטסבורג אמר ביידן לתומכיו כי עתידה של המדינה נמצא בידיהם. "כשאמריקה מצביעה, אמריקה נשמעת. וכשהיא נשמעת, המסר יהיה חזק וברור: הגיע הזמן שטראמפ יארוז את המזוודות וילך הביתה", אמר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית, ארה"ב. 02 בנומבר 2020. רויטרס
"חושב שהולך להיות לנו יום נהדר מחר". טראמפ בעצרת בקרוליינה הצפונית, אתמול/רויטרס
ברק אובמה, בעצרת תמיכה למען המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן באטלנטה 2 בנובמר 2020. AP
אובמה בעצרת תמיכה בביידן באטלנטה, אתמול/AP

הנשיא לשעבר ברק אובמה, שתחתיו כיהן ביידן כסגן במשך שמונה שנים, יקיים עצרת באטלנטה, ג'ורג'יה, בקריאה לצאת ולהצביע. בהמשך הוא יגיע לאירוע סיום במיאמי, פלורידה.

ביידן מסיים את הקמפיין שלו במתקפה כשהוא נוסע בעיקר למדינות שבהן ניצח טראמפ ב-2016 ותוקף את הטיפול של הנשיא במגיפת הקורונה, שנמצאת שוב בראש סדר היום.

הוא מאשים את טראמפ בהרמת ידיים במאבק בווירוס, שגרם למותם של יותר מ-230 אלף אמריקנים ועלה במיליוני מקומות עבודה. הסקרים מראים כי האמריקנים סומכים יותר על ביידן מאשר על טראמפ בכל הנוגע לטיפול במשבר הבריאותי החמור.

הבחירות לנשיאות ארה"ב | המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן במהלך עצרת תמיכה בקליבלנד, אוהיו 2 בנובמבר 2020. רויטרס
מתמקד במדינות שבהן טראמפ ניצח. ביידן בקליבלנד, אתמול/רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה, ארה"ב. 02 בנומבר 2020. רויטרס
אתמול טראמפ קיים עצרות בחמש מדינות. תומכי טראמפ בעצרת בפנסילבניה/רויטרס

אתמול טראמפ קיים יום קדחתני במיוחד, עם עצרות בחמש מדינות, וטען שהמומנטום עמו. הוא הבטיח שיקום כלכלי וחיסון לקורונה, תוך שאיים לפטר את ד"ר אנתוני פאוצ'י, שטען כי החיסון צפוי להיות זמין למי שנמצא בסיכון גבוה בסוף דצמבר או בתחילת ינואר. זאת אחרי שפאוצ'י מחת ביקורת על אופן טיפולו במגיפה.

בנוסף לכך, טראמפ ממשיך לערער על טוהר הבחירות ואמר כי ספירת קולות שתימשך מעבר למחר בלילה תהיה "דבר נורא". הוא אמר כי ייתכן שהנושא יגיע לפתחיהם של בתי המשפט. כ-60 מיליון איש כבר הצביעו בדואר, כך שייתכן שכל הקולות ייספרו כעבור כמה ימים או שבועות בכמה מדינות. כמה מדינות, כמו פנסילבניה, לא מתחילות בספירת הקולות בדואר לפני יום הבחירות, מה שמעכב את ההליך.

ממוצע סקרים במדינות המתנדנדות. -, אתר רשמי
ממוצע סקרים במדינות המתנדנדות/אתר רשמי, -

טראמפ ממשיך לטעון ללא ביסוס שההצבעה בדואר היא פתח לזיופים, אף שמומחים לבחירות אומרים כי התופעה נדירה בארצות הברית. אין מדובר בשיטה חדשה, וכרבע מהמצביעים לפני ארבע שנים עשו זאת דרך הדואר. הדמוקרטים דחפו להרחבת ההצבעה בדואר כדרך בטוחה לממש את זכות ההצבעה בתקופת המגיפה, בעוד שטראמפ והרפובליקנים בונים על יציאתם של תומכיהם לקלפיות ב-3 בנובמבר.

שיא של 95 מיליון איש כבר הצביעו, בדואר או בקלפיות של ההצבעה המוקדמת, נכון להיום - כ-40% מכלל בעלי זכות הבחירה בארצות הברית. כדי להבטיח את ספירת הקולות, הורה אתמול בית משפט לשירות הדואר להזכיר למנהלים הבכירים שעליהם לעקוב אחרי "הצעדים המיוחדים" ולהשתמש ברשת הדואר המהירה על מנת לספור את הפתקים.

במקביל, שופט פדרלי בטקסס ישקול אם לפסול 127 אלף קולות שהוטלו באתרי הצבעת דרייב-אין באזורים בעלי רוב דמוקרטי.

חשש מהטרדת מצביעים

הרשת החברתית טוויטר הודיעה אתמול כי תצרף הודעת אזהרה לכל ציוץ, לרבות מטעם המועמדים לנשיאות עצמם, שיטענו לניצחון בבחירות, לפני שיהיה לכך אישור מגורם רשמי או דיווח אמין של כלי תקשורת ארציים.

כמו כן, ברקע החשש ממהומות, מבנים שורת ערים נסגרו ונחסמו בקרשים, לרבות כאלו באזור הבית הלבן. הרשויות הפדרליות מתכננות להציב מחוסמים רבים נוספים באזור.

עוד במדינה, ה-FBI פתח בחקירה אחרי ששיירה של תומכי טראמפ הקיפו אוטובוס של אנשי צוות של ביידן, שבעקבות זאת החליטו לבטל לפני שני אירועים. הדמוקרטים מאשימים את הנשיא בכך שהוא מעודד את תומכיו לאיים עליהם.

שמונת פרקליטי המדינות אילינוי, מישיגן, מינסוטה, נבאדה, ניו מקסיקו, קרוליינה הצפונית, ויסקונסון ופנסילבניה הזהירו כי לא יהיו סובלניים להטרדה של מצביעים. "הטרדת מצביעים אינה חוקית בכל המדינות, בין אם היא מגיעה מבני אדם או ממכונית", אמר התובע הכללי של קרוליינה הצפונית ג'וש שטיין, שקרא לציבור לדווח על התנהגות שכזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully