וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להכרזת ניצחון שגויה: הרשתות החברתיות מתכוננות לתוצאות הבחירות

4.11.2020 / 0:21

עד שיוכרז הזוכה ייתכן שיעברו שבועות, ועולה דאגה מהפצת פייק ניוז וטענה לניצחון לפני התוצאות הסופיות. בשל כך, פייסבוק, טוויטר, גוגל, יוטיוב, רדיט ואף טיקטוק הודיעו שינסו למנוע זאת. מהתרעות על מידע שגוי ועד למענה לשאלות: זה מה שמתכוונת לעשות הרשתות החברתיות

בווידאו: אזרחי ארה"ב מצביעים בבחירות לנשיאות עם פתיחת הקלפיות/צילום: רויטרס

מספר ההצבעות בדואר בבחירות לנשיאות בארצות הברית הוא חסר תקדים, וייתכן שיעברו ימים ואולי אף שבועות עד להכרזה הסופית. באותה תקופה של אי ודאות, ישנו חשש לתסיסה אזרחית או שאחד מהמועמדים יכריז על ניצחונו עוד בטרם קבלת התוצאות הרשמיות, ומידע מוטעה אודות התוצאה עלול להיות הרסני.

הדאגה נוספת היא כי הפייק ניוז ודיבורי השנאה יציפו את הרשתות החברתיות וילבו את המתח שגם ככה בסכנת התלקחות יומיומית. היום, יותר מתמיד, הרשתות החברתיות נערכות לבחירות הללו, ונראה כי האופציה האחרונה של סגירתן חייבת להיות על הפרק. אז מה הן מתכוונות לעשות?

אנשים עומדים בתור להצביע, בחירות ארה"ב, ניו יורק, 3 בנובמבר 2020. רויטרס
ייתכן שיעברו ימים ואף שבועות עד להכרזה הסופית על הנשיא. ההצבעה בארה"ב, היום/רויטרס

אור הזרקורים מופנה לענקית פייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולרית בעולם, ובימים הקרובים הזרקור יופנה אליה. ברשת החברתית הכריזו על הערכות מסוימת לבחירות, אך נראה כי זה עדיין לא יספיק. ב-Wall Street Journal דיווחו כי חלק מהתכניות של פייסבוק כוללות שינוי אלגוריתמים של עדכוני חדשות, כדי לדכא פוסטים ויראליים המפיצים אלימות או פייק ניוז.

ברשת החברתית עוד עשויים להשבית האשטגים מסוימים הקשורים למידע שגוי סביב תוצאות הבחירות, כשהרף הנוגע להסרת תכנים צפוי לרדת. מדובר בטכניקות זהות לאלו בהן פייסבוק השתמשה בסרי לנקה ומיאנמר, והן יצטרפו למה שהרשת החברתית עושה כיום, כמו להצביע על מידע שגוי. בנוסף, בפייסבוק חברו לגוף התקשורת רויטרס, שיספק את תוצאות הבחירות המדויקות ביותר בלילה ובימים שלאחר הבחירות.

טוויטר תאסור על הכרזת ניצחון לפני התוצאות הרשמיות

בטוויטר מסרו כי יום לאחר הבחירות המועמדים לא יורשו לטעון שהם ניצחו בבחירות לפני שתהיה תוצאה מוצהרת ורשמית. ברשת החברתית אמרו גם שהמועמדים לא יוכלו לצייץ או לשחזר תכנים שמעודדים התערבות בהליך הבחירות.

עם זאת, נראה כי למרות הכללים הנוקשים של טוויטר, ההצהרות הללו לא יעצרו את המשתמשים. ברשת החברתית מסרו כי אם יתפרסם ציוץ שכזה, יתווסף אליו קישור עם מידע עדכני ומדויק אודות מצב הבחירות. נראה כי טוויטר לא תסיר את הציוצים וגם לא "תעלים אותם" מהפיד, אך היא כן תתייג את אותם הפרסומים.

דונלד טראמפ ביום הבחירות לנשיאות ארה"ב, וירג'יניה, 3 בנובמבר 2020. רויטרס
לא יורשה לטעון לניצחון בטוויטר לפני התוצאה הרשמית. טראמפ, היום/רויטרס

אתר הפורומים הגדול Reddit יסיר מידע מטעה

ב-Reddit, אתר הפורומים הגדול בעולם, צפויים להרחיק לכת הרבה יותר מפייסבוק או טוויטר. האתר הגדול יסיר מידע מטעה או כזה שמציג את תוצאות הבחירות באופן שגוי. Reddit הקימו עמוד שלם המחויב למה שקורה לאחר הבחירות. יתרה מכך, באתר יארחו סדרת "שאל אותי כל דבר" בימים שאחרי הבחירות, ומומחי הצבעה יענו על שאלות בנוגע להצבעה ולציפייה שיש בימים הקרובים.

עוד בוואלה!

טראמפ: "יהיה לנו לילה נהדר"; ביידן: "אנחנו בקרב על נשמתה של האומה"

לכתבה המלאה

גוגל ויוטיוב ישהו מודעות שמתייחסות לבחירות

גם בגוגל וגם ביוטיוב עובדים עם סוכנות הידיעות אי-פי כדי לספק תוצאות בחירות רשמיות. אם בימים שאחרי הבחירות תחפשו בגוגל "מי ניצח?", גוגל יפנה לתוצאות המעודכנות באי-פי. גוגל עוד הודיעה כי תשהה מודעות המתייחסות לבחירות 2020, או לתוצאות לאחר יום הבחירות. כל אלו, כדי להגביל את הפוטנציאל לבלבל את הגולשים בימים הקרובים.

יוטיוב הודיעה כי תסיר פרסומי פייק ניוז או תוכן שטוען כי ההצבעה בדואר נועדה להטות את תוצאות הבחירות. "החברה לא תאפשר פרסום טענות מוטעות בדבר הצבעה או תוכן המעודד התערבות בהליך הדמוקרטי", נמסר. כמו כן, החברה תמשיך לאכוף את הכללים הקיימים לרבות תוכן המקדם אלימות.

ג'ו ביידן המתמודד על נשיאות ארה"ב בווילמניגטון דלוואר, 3 בנובמבר 2020. רויטרס
יוטיוב לא תאפשר לפרסם תוכן המעודד התערבות בהליך הדמוקרטי". ביידן, היום/רויטרס

טיקטוק פועלת לראשונה בבחירות לארה"ב

הרשת החברתית הצעירה טיקטוק נמצאת גם היא באור הזרקורים, כשזו הפעם הראשונה בה היא פועלת בבחירות כל כך מאתגרות. טיקטוק מסרה כי היא עובדת עם בודקי עובדות עצמאיים בתקופת הבחירות, והיא תסיר מידע מוטעה, לרבות ההצבעה עצמה.

עוד הוסיפו בטיקטוק כי המשתמשים יוכלו לדווח על מידע שגוי ישירות מהאפליקציה. "בתקופות חשובות אלו, אנו מתכוונים לתמוך בקהילה שלנו, בזמן שאנחנו שומרים על שלמות הפלטפורמה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully