וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ כבר הכריז על ניצחון, אך צוותו ממתין בדריכות לתוצאות - והלחץ גובר

4.11.2020 / 11:51

כשמדגמי הבחירות החלו להתפרסם בכלי התקשורת בארה"ב, טראמפ צפה בהם בסלון בית מגוריו ותואר "שקט ורגוע". אולם ככל שהקרב בין המועמדים הולך ונהיה צמוד יותר, הביטחון התערער. בצוותו סירבו לקבל את הניצחונות שרשם ביידן, והחלו להודות: "אנחנו לחוצים"

בווידאו: טרם ספירת הקולות טראמפ הכריז על ניצחון, ביידן אומר שהוא ניצח/צילום: רויטרס

באגף המערבי של הבית הלבן, עוזריו של הנשיא דונלד טראמפ סקרו היום (רביעי) את מפות הבחירות ושימחו את המועמד הרפובליקני עם התוצאות במדינות קריטיות כמו פלורידה או אוהיו, שם הוא רושם ניצחון. עם זאת, ביטחונם בזכיית הנשיא לכהונה שנייה התערער כשבאריזונה, מדינה שתמכה בטראמפ ב-2016, מי שזכה הוא דווקא היריב הדמוקרטי ג'ו ביידן, כך לפי גורמים המעורים בפרטים וביקשו שלא להזדהות בשמם.

טראמפ, שביקר מוקדם יותר במטה הקמפיין שלו בווירג'יניה, צפה עם משפחתו בתוצאות המעדכנות בסלון שבקומה העליונה של בית מגוריו בבית הלבן. "הוא שקט ורגוע", אמר גורם המעורה בפרטים. אולם ככל שהקרב בין המועמדים הלך ונהיה צמוד יותר, והתמקד במדינות בהן ספירת הקולות עשויה להימשך שעות ואף ימים, האווירה הרגועה והמשפחתית השתנתה. לפתע, רעייתו של טראמפ, מלניה, וכן ילדיו הבוגרים ובני זוגם - יצאו מסלון בית המגורים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בהצהרה לתקשורת, הבית הלבן וושינגטון, 4 בנובמבר 2020. רויטרס
"מרגישים טוב אבל לחוצים". טראמפ מוסר הצהרה, היום/רויטרס

בקומה התחתונה ובאגף המערבי, עוזריו של הנשיא סקרו את מפות הבחירות במחשבים שלהם, כדי לנתח מה האפשרויות של טראמפ להשיג 270 אלקטורים, הדרושים לו על מנת להבטיח כהונה שנייה. הבחירות להם יהיה צורך להבטיח בחירה מחודשת.

"אנחנו מרגישים טוב", אמר יועץ בכיר של טראמפ, שהביע אופטימיות לגבי סיכוייו לנצח במישיגן ובנבאדה. אולם ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדוז, הציג תמונה מעט שונה לגבי הלך הרוח בסביבתו של הנשיא: "מרגישים טוב, אבל לחוצים".

ג'יל וג'ו ביידן  בחירות לנשיאות ארה"ב, דלוואר, 4 בנובמבר 2020. רויטרס
בצוותו של טראמפ סירבו להכיר בניצחונו באריזונה. ביידן מוסר הצהרה, היום/רויטרס

בחדר המזרחי שנמצא בצד השני של הבית הלבן, האורחים, בהם גם יועצים קרובים, חברי קבינט ומגייסי תרומות, שתו ואכלו מול מסכי הטלוויזיה הגדולים. כל החדר הריע כשרשת פוקס ניוז דיווחה על ניצחונו של טראמפ בפלורידה ובאוהיו, שתי מדינות גדולות וחשובות עבור הנשיא, כך על פי מקורות שנכחו במקום.

עם זאת, למרות שכלי התקשורת הודיעו על נצחונו של ביידן באריזונה, נאמני טראמפ סירבו להכיר בכך. הם הטילו ספק בכך שניצחונו של ביידן במדינה הוא סופי, ולא היססו להביע זאת ברשתות החברתיות. "זה עוד מוקדם מדי כדי להכריע באריזונה", צייץ בטוויטר היועץ הבכיר בקמפיין הנשיא, ג'ייסון מילר.

טראמפ עצמו אף פרסם ברשתות החברתיות פוסט שגרר צנזורים והתרעות למידע שגוי מצד פייסבוק וטוויטר. "אנחנו מובילים בגדול, אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות. לעולם לא ניתן להם לעשות זאת. לא ניתן להצביע לאחר סגירת הקלפיות", כתב טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully