וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בנאום לאומה: "המספרים ברורים, אנחנו ננצח בבחירות"

המועמד הדמוקרטי כבר תכנן להכריז על ניצחון, אך נאלץ להסתפק בהצהרה חלקית בהיעדר תוצאות מוחלטות. בנאום שנשא מדלאוור, קרא לאחדות בעם האמריקני: "המצביעים רוצים שהארץ תתאחד, ולא תמשיך להתפרק". במהלך הלילה הגדיל את הפער בארבע מדינות מפתח

בווידאו: ביידן נואם בדלאוור לקראת ההכרז על ניצחונו/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן תכנן לשאת הלילה (שבת) נאום ניצחון, אך נאלץ להסתפק בהצהרה חלקית בהיעדר תוצאות חד משמעיות. "אין לנו עדיין את ההכרזה הסופית על ניצחון, אבל המספרים מראים בבירור כי ננצח", אמר בנאום לאומה מדלאוור, וסיפר כי הוא וסגניתו קמלה האריס החלו בפגישות הכנה לקראת הכניסה לבית הלבן.

"אנחנו ננצח בפנסילבניה, אנחנו מנצחים באריזונה ובנבאדה, למעשה הכפלנו את ההובלה בנבאדה", אמר. הוא הוסיף כי הניצחון יהיה גדול, וטען שיחצה את ה-300 אלקטורים. בהמשך נאומו, ביידן קרא לאחדות בעם האמריקני, והדגיש כי האזרחים העניקו לו את המנדט להילחם בקורונה, במשבר במשק, בשינוי האקלים ובגזענות המערכתית. "הבהירו כי הם רוצים שהארץ תתאחד, ולא תמשיך להתפרק", אמר. הדמוקרטי הוסיף כי הוא מקווה לפנות שוב לאומה גם בלילה הבא.

ביידן הרגיע את הבוחרים ואמר שניסיון הנשיא דונלד טראמפ לעצור את ספירת הקולות לא יעבוד. "ההצבעה שלכם תיחשב. לא אכפת לי כמה קשה אנשים ינסו לעצור אותה. אני לא אתן לזה לקרות", הבהיר.

ג'ו ביידן בנאום בדלאוור, ארצות הברית, 7 בנובמבר 2020. AP
"ברור שננצח". ביידן בנאום בדלאוור, הלילה/AP

עם התקדמות הספירה של שטף ההצבעות שנשלחו בדואר, ביידן אוחז ביתרון קטן באריזונה ונבאדה, ואתמול לקח את ההובלה בפנסילבניה וג'ורג'יה. הפער בארבע מדינות המפתח אף התרחב במהלך הלילה.

בנבאדה, הוא מוביל עם 49.8% לעומת 48% של יריבו. הפער הוא 22,657 קולות, כש-93% כבר נספרו.

בפנסילבניה 49.6% מהתושבים הצביעו לדמוקרטי לעומת 49.2% לרפובליקני, פער של 27,130 עם 99% קולות שנספרו.

בג'ורג'יה המצב הוא 49.4% לביידן מול 49.3% לטראמפ, גם כן עם 99% קולות ספורים, עם הפרש זעום של 4,280 קולות.

באריזונה, בה כבר הוכרז ניצחונו לפני שהצטמטצם הפער, ביידן מוביל 49.7% לעומת 48.8% - 29,861 יותר מהרפובליקני כש-9% מהקולות נספרו.

ביום הרביעי לספירת הקולות ברחבי המדינה, סגן הנשיא לשעבר קיבל 4.1 מיליון קולות יותר מיריבו, מתוך מספר שיא של 147 מיליון מצביעים, שמתרגם ל-264 אלקטורים מול 214 של טראמפ. הבוחרים הדמוקרטים הביעו תסכול מכך שרשתות הטלוויזיה לא מכריזות על מנצח. זכייה בכל אחת מהמדינות הנותרות תהפוך את זכייתו של המועמד הדמוקרטי לרשמית, אחרי קריירה פוליטית של קרוב לחמישה עשורים.

תומכי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מקיימים מחאה על מנת "לעצור את גניבת הקולות" בצפון לאס וגאס, נבאדה, ארצות הברית. 6 בנובמבר 2020. AP
"המרוץ נגמר, האדם היחיד שלא רואה זאת הוא טראמפ". תומכי המפלגה הרפובליקנית בלאס וגאס, נבאדה/AP

טראמפ, מצדו, הקפיד שלא להיראות בבית הלבן. הנשיא המשיך למחות נגד התוצאות, והבטיח לעתור נגד ספירת הקולות, בעוד מפלגתו מנסה לגייס 60 מיליון דולר למימון ההוצאות המשפטיות. "לג'ו ביידן כדאי שלא להכריז באופן מוטעה על על זכייתו בנשיאות", כתב הנשיא בטוויטר. "אני יכול להכריז על כך גם. ההליכים המשפטיים רק החלו".

אולם חלקים במחנה הרפובליקני טענו כי ההליך המשפטי נעשה בצורה לא מאורגנת, ועד כה המאמצים לא נשאו תוצאות בבתי המשפט. יועץ לנשיא תיאר את האסטרטגיה המשפטית של הקמפיין כ"כאוטית ומבולגנת". גורם רפובליקני נוסף הטיל ספק בכך שהתביעות יביאו לניצחון של טראמפ. "המרוץ נגמר, האדם היחיד שלא רואה זאת הוא דונלד טראמפ", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully