וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזות האדומים: מוקדי הקורונה בארה"ב הלכו עם טראמפ

6.11.2020 / 13:03

ב-376 מחוזות שבהם מספר הנדבקים היחסי הוא הגבוה ביותר, 93% מהם הלכו עם הנשיא הרפובליקני. המחוזות נמצאים באזורים כפריים במדינות שמרניות, והם ממעטים להקפיד על ריחוק חברתי ומסיכות. 82% מתומכי ביידן: המגיפה לא תחת שליטה. המספרים מאחורי הווירוס שפילג את ארה"ב

בווידאו: טראמפ אומר שמנסים לגנוב מהם את הבחירות/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הבחירות לנשיאות ארצות הברית התרכזו בין היתר בניהול משבר הקורונה על ידי דונלד טראמפ - אך במוקדים שבהם הווירוס משתולל בימים אלו, הנשיא הרפובליקני זכה בתמיכה אדירה.

לפי ניתוח של סוכנות הידיעות אי-פי, ב-376 מחוזות שבהם מספר הנדבקים ביחס לגודל האוכלוסייה הוא הגבוה ביותר, רובם המוחץ - 93% - הצביעו בעד טראמפ. שיעור התמיכה היה נמוך יותר במחוזות שנפגעו פחות קשה.

רוב המחוזות הם באזורים כפריים במונטנה, דקוטה הצפונית והדרומית, נברסקה, קנזס, איווה וויסקונסין. התושבים באזורים הללו ממעטים להקפיד על ריחוק חברתי ולעטות מסיכה. בכירי מערכת הבריאות המקומית אומרים כי יש לשים לב לניגודיות הזו ולנסות להעביר מחדש את המסר לקראת חודשי החורף והחשש מעומסים על בתי החולים. הם מביעים תקווה כי לאחר הבחירות, הטיפול במגיפה יהיה פחות טעון פוליטית.

הפילוג בין המצביעים מגיע בזמן של קפיצה חדה במספר החולים בארצות הברית ובעולם כולו.
ארצות הברית שברה שיא שבועי נוסף של מספר מקרים חדשים בממוצע ליום, עם כ-90 אלף בשבוע האחרון. המספרים הלא סופיים מאתמול הצביעו על יום נוסף של יותר ממאה אלף מאובחנים חדשים, בכל רחבי המדינה. כרבע מהם נרשמו בטקסס, אילינוי ופלורידה. איווה ואינדיאנה דיווחו על יותר מ-7,000 מקרים כל אחת.

תור בקלפי בבילינגס, מונטנה, בבחירות לנשיאות ארה"ב, 3 בנובמבר 2020. AP
רוב הרפובליקנים סבורים כי המגיפה תחת שליטה מסוימת. מצביעים בבילינגס, מונטנה/AP

מדגמי היציאה הראו גם כי המצביעים של טראמפ ושל יריבו ג'ו ביידן חלוקים על השאלה אם המגיפה תחת שליטה. 36% מתומכי טראמפ אמרו כי המגיפה נמצאת לחלוטין או ברובה תחת שליטה, ועוד 47% אמרו כי היא נמצאת בשליטה מסוימת. בקרב תומכי ביידן, 82% אמרו כי המגיפה לא תחת שליטה.

רוב קטן מקרב המצביעים במדינות אדומות רבות אמר כי הוא סבור שהמגיפה נמצאת תחת שליטה מסוימת לכל הפחות: באלבמה 60%, במיסיסיפי 58%, בטנסי 56%, בקרוליינה הדרומית 56%, בקנטאקי 55%, בטקסס 55% ובמיזורי 54%.

עוד בוואלה!

גם אם יפסיד בבחירות, עידן טראמפ רחוק מלהסתיים

לכתבה המלאה

בוויסקונסין, שם הנגיף התפרץ שוב לקראת הבחירות, 57% אמרו כי הקורונה לא תחת שליטה. במדינת וושינגטון, שם התחלואה נמוכה יותר בהשוואה לתחילת השנה, 55% אמרו אותו הדבר. שתי המדינות הצביעו בעד ביידן.

תומכי טראמפ אמרו לאי-פי כי החירות האישית חשובה להם והם מאמינים כי הנשיא פעל כמיטב יכולתו בתגובה לנגיף הקורונה.

מיכאלה ליין, רפובליקנית בת 25, הצביעה בשבוע שעבר בקלפי במרכז קניות פתוח בפיניקס. היא הצביעה לטראמפ. "אני מרגישה שהנושא החשוב ביותר שמולו עומדת המדינה כולה הוא החירות עצמה", אמרה ליין. "פגיעה בחירות של אנשים, התערבות ממשלתית, כאוס בהרבה סוגיות שעומדות כרגע על הפרק ופשוט להחזיר לאנשים את זכויותיהם".

מצביעים בתור לקלפי בעיר קנושה, ויסקונסין, בבחירות לנשיאות ארה"ב, 3 בנובמבר 2020. AP
תור לקלפי בעיר קנושה, ויסקונסין/AP

כמחצית ממצביעי טראמפ אמרו כי הכלכלה והתעסוקה הן הסוגיות החשובות ביותר, בערך כפול מאלו שאמרו כי המגיפה, על פי VoteCast. לעומת זאת, רוב מצביעי ביידן - שישה מתוך עשרה - אמרו כי המגיפה הייתה הנושא החשוב ביותר.

במדיסון, ויסקונסין, אריק אנגסטרום, אנליסט השקעות בן 31 ואשתו גוון, הצביעו דרך הדואר בתחילת אוקטובר.

לדבריו, הכישלון של טראמפ לטפל במגיפה הוביל אותו להצביע לביידן. הוא אמר כי נגיף הקורונה הוא האיום החמור ביותר שעומד בפני המדינה. אנגסטרום ואשתו מצפים לבת ראשונה, ואמר כי הם חוששים "שאחד מאיתנו או שנינו נחלה כשהתינוק נולד".

אנגסטרום כינה את תגובתו של טראמפ לנגיף איומה. "אם היה סיכוי כלשהו שאצביע לטראמפ, הוא חוסל בגלל המגיפה", אמר.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל למגיפות, התגלה ככוח מאחד למרות המתקפות של טראמפ נגדו ואיומיו לפטרו אם יזכה בכהונה נוספת. 73% מהבוחרים, לפי VoteCast, מחזיקים בדעה חיובית לגבי הדרך שבה ראש המכון למחלות מדבקות ניהל את המגיפה. אפילו בקרב תומכי טראמפ, 53% היו בעד פאוצ'י. בקרב ביידן, היו אלו תשעה מתוך עשרה בוחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully