וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי טראמפ פרצו לאולם ספירת הקולות בדטרויט, ודרשו "לעצור את הכול"

עשרות תומכים של הנשיא הרפובליקני התפרצו למרכז שבו נספרו קולות המצביעים בעיר, זמן קצר לאחר שקמפיין טראמפ הגיש תביעה לעצירת הספירה במישיגן. מנגד, תומכי ביידן יצאו לצעדות שקטות בדרך כלל בניו יורק, וושינגטון, סיאטל וערים נוספות בקריאה "לספור כל קול"

בווידאו: טרם ספירת הקולות טראמפ הכריז על ניצחון, ביידן אומר שהוא ניצח/צילום: רויטרס

עשרות תומכים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התפרצו הלילה (רביעי) למרכז בו נספרים קולות המצביעים בדטרויט, בקריאה "לעצור את הספירה". האירוע התרחש בצל מחאות ברחבי ארצות הברית, ביוזמת שני צדי המפה הפוליטית, שביקשו לפרוק את הזעם והתסכול שנצברו במהלך מערכת הבחירות.

הפריצה למרכז הספירה בדטרויט תועדה על ידי כלי תקשורת מקומיים. בסרטון נראית התאספות תומכי טראמפ מחוץ ובלובי הבניין, בעוד שוטרים עומדים בתווך כדי למנוע מהם כניסה לאזור הספירה. הם קראו "עצרו את הספירה" ו"הפסיקו את ההצבעה".

מוקדם יותר, הקמפיין של טראמפ הגיש תביעה במטרה לעצור את ספירת הקולות, ודרש שמזכירת המדינה הדמוקרטית של מישיגן, ג'וסלין בנסון, תאפשר להכניס פקחים נוספים לאזור הספירה. טראמפ התעקש שוב ושוב, ללא ראיות, כי ישנן בעיות גדולות בהצבעה ובספירת הקולות. הקמפיין של הנשיא אף הגיש תביעות כדי לעצור את ספירת הקולות גם בפנסילבניה ובג'ורג'יה.

עשרות תומכי טראמפ התפרצו למרכז שבו נספרים קולות המצביעים בדטרויט, בקריאה "לעצור את הספירה". 5 בנובמבר 2020.. אי-פי, AP
תומכי טראמפ לאחר ההתפרצות למרכז שבו נספרים קולות המצביעים בדטרויט/AP, אי-פי

התובעת הכללית של מישיגן, דנה נאסל שגם היא דמוקרטית, התעקשה כי לשני הצדדים, כמו גם הציבור, יקבלו גישה לספירה "באמצעות מערכת איתנה של בדיקות ופיקוח כדי להבטיח שכל ההצבעות נספרות בצורה הוגנת ומדויקת".

במקביל, הפגנות ספורות פרצו לאחר סיום ההצבעה בליל הבחירות, מוושינגטון הבירה ועד לסיאטל, אך לא נרשמה תסיסה רחבה או אלימות משמעותית. אלפי תומכי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן צעדו בניו יורק כדי לדרוש את ספירת כל ההצבעות בבחירות. הצעדה נמשכה מהשדרה החמישית לכיוון פארק כיכר וושינגטון שבמנהטן.


אתמול בשעות הערב נשא ביידן נאום, בו טען כי אין בכוונתו להכריז על ניצחון, אולם הוא מקווה שכך יהיה בתום ספירת הקולות. "ניצחנו במספיק מדינות כדי לומר שאנחנו קרובים לניצחון", אמר. זמן קצר לאחר מכן ניבאו כלי התקשורת בארה"ב ניצחון לביידן גם במישיגן, משמע מרחק של שישה אלקטורים מהבית הלבן. מפגינים במעוזי הדמוקרטים בניו יורק נצפו מלאי תקווה, אך נזהרו מלחגוג את ניצחון המועמד שלהם.

עוד בוואלה!

קרב צמוד במדינות המפתח: הדרכים של ביידן וטראמפ לניצחון

לכתבה המלאה
מפגינים קוראים לספור את כל הקולות בהפגנה בסיאטל לאחר הבחירות, 5 בנובמבר 2020.. אי-פי, AP
מוושינגטון הבירה ועד לפורטלנד. מפגינים בסיאטל לאחר הבחירות/AP, אי-פי
מפגינים מעלים באש את דגל ארה"ב בהפגנה בפורטלנד שבאורגון לאחר הבחירות, 5 בנובמבר 2020.. אי-פי, AP
מפגינים מעלים באש את דגל ארה"ב בהפגנה בפורטלנד/AP, אי-פי

"אנחנו צריכים לספור כל הצבעה בבחירות האלה", אמרה שרה בויגיאן, חלק מארגון "להגן על התוצאות", שעומד מאחורי ההפגנה שהתנהלה תחת פיקוח משטרתי הדוק. "דונלד טראמפ טען שהבחירות זויפו לפני ספירת כל ההצבעות ואנחנו מעבירים את המסר שזה לא מקובל", אמרה המפגינה בת ה-29.

מפגין אחר בשם ג'ון פרייזר, בן 47, אמר כי הוא "חושש שטראמפ יבטל את ההצבעה". הוא אמר כי "אני לא בטוח שביידן ניצח, עלינו לחכות עד שיספרו את כל הקולות, אבל אני חושש שהדמוקרטיה שלנו תלויה על חוט כרגע".

מפגינה נושאת נשק בהפגנה בפורטלנד שבאורגון לאחר הבחירות, 5 בנובמבר 2020.. אי-פי, AP
מפגינה נושאת נשקים בהפגנה בפורטלנד שבאורגון לאחר הבחירות/AP, אי-פי
מפגינים מאירים בטלפונים שלהם בזמן צעדה בפורטלנד שבאורגון בליל הבחירות, 5 בנובמבר 2020.. אי-פי, AP
מפגינים מאירים בטלפונים שלהם בזמן צעדה בפורטלנד/AP, אי-פי

בפורטלנד שבאורגון הגיע ריצ'רד מארץ' להפגין נגד טראמפ, אף על פי שמצבו הרפואי מעמיד אותו בקבוצת סיכון לקורונה. "להטלת הספק בתוצאות הבחירות האלו יש השלכות איומות על הדמוקרטיה", אמר. "אני חושב שאנחנו חברה מקוטבת מאוד עכשיו, ואני חושש מפני מה שעתיד לבוא בימים, בשבועות ובחודשים הבאים".

המשימה הממושכת לספור את ההצבעות שהתקבלו באמצעות הדואר השנה מעלתה את החשש כי חוסר הבהירות במרוץ לנשיאות עלול לעורר מתיחות ואף אלימות. הפגנות נוספות נגד טראמפ מתוכננות לשעות הלילה, ביוסטון, מיניאפוליס וערים נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully