וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקרים של טראמפ על הזיופים בבחירות מפלגים את הרפובליקנים

6.11.2020 / 20:50

חלק מבכירי המפלגה הדפו את טענותיו של הנשיא לכך שהדמוקרטים "גונבים" קולות, בעוד שאחרים קראו לו להילחם כדי לנצח את ביידן. "מטריד מאוד", אמר סנאטור רפובליקני מפנסילבניה. מנגד, מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים תמך בדבריו: "ניצח את הבחירות"

בווידאו: טראמפ אומר שמנסים לגנוב מהם את הבחירות/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בכירים במפלגה הרפובליקנית הביעו עמדות מנוגדות לגבי הצהרותיו הלא מבוססות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בדבר "גניבת" הבחירות על ידי הדמוקרטים וג'ו ביידן.

הסנאטור הרפובליקני פאט טומי מפנסילבניה, שמדינתו עשויה להכריע את המרוץ, אמר כי טענותיו של הנשיא "מטרידות מאוד". בראיון לרשת CBS אמר טומי כי "אף אחד לא הראה לי שום ראיות לשחיתות או הונאה נרחבות". הוא הוסיף כי "הנאום של הנשיא אתמול בלילה היה מטריד מאוד עבורי משום שהוא העלה טענות חמורות מאוד, מבלי לספק הוכחות לכך".

לדבריו, "אני הצבעתי לנשיא טראמפ. אני תמכתי בנשיא טראמפ. אני רוצה שהנשיא הבא יהיה אדם שזכה בצורה לגיטימית באלקטורים ואני אקבל כל מי שזה לא יהיה".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך כינוס הוועידה הרפובליקנית בשרלוט, צפון קרוליינה, ארה"ב 24 באוגוסט 2020. רויטרס
התלונן במשך שבועות על ההצבעות בדואר. טראמפ בכינוס הוועידה הרפובליקנית/רויטרס

טראמפ, שהתלונן במשך שבועות על ההצבעות בדואר, החריף את האשמותיו בחמישי בלילה, כשאמר בבית הלבן כי ספירת הקולות אינה הוגנת ומושחתת. טראמפ לא גיבה את טענותיו או פירט אותן, וגורמי ממשל וגורמים פדרליים לא דיווחו על שום תקריות משמעותיות של זיופי קולות.

עוד בוואלה!

טראמפ בנעילת הוועידה הרפובליקנית: "ביידן יהרוס את החלום האמריקני"

לכתבה המלאה

הסנאטור לינדזי גרהאם, אחד מבעלי בריתו המרכזיים של טראמפ, אמר בשיחה עם כתבים כי הוא תומך במאמצים של טראמפ לערער על ספירת הקולות בכמה מדינות שטרם הוכרע בהן המרוץ. עם זאת, הוא ציין כי הוא ינסה לעבוד עם ממשל דמוקרטי, אם אכן ביידן יזכה. הוא אמר לפוקס ניוז ביום חמישי כי הוא יתרום חצי מיליון דולר ל"צוות ההגנה" של הנשיא וקרא לאחרים להצטרף.

סנאטורים רפובליקנים אחרים, מושלים ונבחרי ציבור אחרים הדפו במהירות את טענותיו של טראמפ בהתנערות חריגה מהנשיא המושל ביד רמה במפלגה. מושל מרילנד, לארי הוגן, שמוזכר כמועמד אפשרי בעוד ארבע שנים ומבקר קבוע של טראמפ, אמר באופן חד-משמעי: "אי אפשר להגן על דבריו של הנשיא הלילה, המערערים על ההליך הדמוקרטי שלנו. אמריקה סופרת קולות, ועלינו לכבד את התוצאות כפי שעשינו תמיד".

"שום בחירות או אדם לא חשובים יותר מהדמוקרטיה שלנו", צייץ הוגן.

הסנאטור הרפובקני לינדזי גרהאם, נואם בסנאט האמריקני. מרץ 2020. אי-פי, AP
יתרום לצוות ההגנה של הנשיא. לינזדי גרהאם/AP, אי-פי

הסנאטור הרפובליקני מיוטה מיט רומני מתח אף הוא ביקורת על טראמפ, וכתב בטוויטר כי "לנשיא יש זכות לבקש ספירה חוזרת, לקרוא לחקור אי-סדרים בהצבעה כשיש ראיות לכך ולמצות את האמצעים המשפטיים". גם זאת ציין רומני, שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ב-2012, כי "הוא שוגה כשהוא אומר שהבחירות מזויפות, מושחתות או גנובות - וגורם בכך נזק לחירות כאן וברחבי העולם".

מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, שמר על טון ניטרלי יותר, ורפובליקנים אחרים קראו לטראמפ להילחם כדי להביס את ביידן. "כל קול חוקי צריך להיספר", צייץ מקונל. "כל הצדדים צריכים לקבל גישה לפקח על ההליך". כשנשאל על כך במסיבת עיתונאים בקנטאקי בהמשך היום, הוא סירב לפרט מעבר לכך.

הסנאטור הרפובליקני פאט טומי מפנסילבניה. 6 בנובמבר 2020. אי-פי, AP
"רוצה שהנשיא הבא יהיה אדם שזכה בצורה לגיטימית". הסנאטור פאט טומי/AP, אי-פי

מנהיג הרוב בבית הנבחרים, קווין מקארתי, החריף את הטון והתעקש כי טראמפ "ניצח" את הבחירות, למרות ספירת הקולות והפיגור של הנשיא הרפובליקני במספר האלקטורים. הפילוג מראה את המשך האחיזה של טראמפ במפלגה, במיוחד אחרי ההצלחה של הרפובליקנים במרוצים לבית הנבחרים והסנאט שרצו עם הנשיא.

בתוך כך, מקורות המקורבים לבית הלבן אמרו כי בכירים בממשל ובקמפיין מתחילים להתנתק בשקט מדונלד טראמפ, מכיוון שהתוצאות בפנסילבניה ובג'ורג'יה מצביעות על כך שהנשיא לא יזכה בבחירה מחודשת. "זה נגמר", אמר יועץ מרכזי אחד לממשל על המרוץ. היועץ הוסיף כי יש חשש לגבי מה שטראמפ יעשה, מעבר לשאלה האם הוא יוותר על המרוץ.

מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, במהלך מערכת הבחירות 2020.. אי-פי, AP
"כל קול חוקי צריך להיספר". מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, במהלך הקמפיין/AP, אי-פי

לפי היועץ, חלק מהקמפיין הטיל ספק בהחלטת צוות טראמפ להורות לבניו של רודי ג'וליאני ובניו של טראמפ לטעון טענות מופרכות על הונאת מצביעים, וטענו כי הדבר ככל הנראה מקטין את טענותיו של הנשיא בדבר מעשים פסולים. יועץ אחר בקמפיין תיאר את טראמפ כמבודד יותר ויותר. "הוא בעיקר לבד כאן", אמר היועץ על טענותיו של טראמפ.

שני המקורות ציינו עם זאת, כי יש עדיין כמה עוזרים ובעלי ברית סביב הנשיא, שאומרים לו מה שהוא רוצה לשמוע. לפי אחד מהיועצים, חלקים בתוך הממשל והמפלגה הרפובליקנית מתחילים למדוד את פעולותיהם לקראת הקמפיין הבא ב-2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully