וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן נשא נאום ניצחון: "אהיה נשיא שלא מפלג, אלא מאחד"

עודכן לאחרונה: 8.11.2020 / 11:58

את נאומו הראשון מאז שנבחר, הקדיש סגן הנשיא לשעבר לאיחוי הקרעים בחברה האמריקנית. ביידן הבהיר כי הוא מבין את אכזבת תומכי טראמפ וקרא לשיתוף פעולה בין המפלגות: "אסור לנו להתייחס ליריבים כאויבים, ההחלטה בידינו". האריס: אהיה האישה הראשונה בתפקיד, אך לא האחרונה

בווידאו: ג'ו ביידן נושא נאום ניצחון/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, נשא הלילה (ראשון) נאום ראשון מאז הכרזת כלי התקשורת במדינה על ניצחונו. ביידן בילה עם משפחתו בביתו שבדלאוור כששמע על התחזיות לפיהן הוא צפוי לזכות במדינת הולדתו פנסילבניה, ונושא את דבריו משם.

בפתח דבריו, הכריז ביידן על ניצחון, והודה לציבור האמריקני על האמון שנתן בו. "אזרחי המדינה אמרו את דברם, הם נתנו לנו ניצחון, הבטוח ביותר בהיסטוריה של האומה הזאת", אמר. "אני אהיה נשיא שלא מפלג, אלא מאחד. שלא רואה מדינות אדומות או כחולות, אלא את ארצות הברית המאוחדות".

את עיקר נאומו הקדיש הנשיא הנבחר לחברה האמריקנית ולאיחוי הקרעים בה לאחר הבחירות. "אסור להתייחס ליריבים שלנו כאויבים", אמר ביידן. הוא התייחס לקטע הלקוח מספר קהלת. "בתנ"ך נכתב 'עת להרוג ועת לרפא'", ציטט. "וזוהי עת לרפא".

נאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
"אנהיג כנשיא אמריקני". ביידן, הלילה/רויטרס

"אני דמוקרט גאה", המשיך ביידן. "אבל אנהיג כאמריקני ואשרת את אלו שהצביעו לי ואת אלו שלא". הוא הוסיף כי "סירוב של דמוקרטים ורפובליקנים לשתף פעולה זאת החלטה שעשינו, ואנחנו יכולים וצריכים לשנות. אני בוחר לשתף פעולה".

ביידן תיאר את הרגע כ"היסטורי" בחיי האומה האמריקנית. "יש רגעים בחיי האומה שלנו שבהם אנחנו עושים בחירות לגבי מי אנחנו, לגבי הזהות שלנו", אמר. "אין שום דבר שאנחנו רוצים להשיג ולא נוכל". הוא אף חזר על סלוגן הבחירות של הנשיא ה-44 של ארצות הברית, ברק אובמה, שתחתיו כיהן כסגן הנשיא. "כן, אנחנו יכולים", קרא ביידן לעבר לקהל, וזכה לתרועות.

נאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
"כן אנחנו יכולים". ביידן והאריס, הלילה/רויטרס

לפני כן, עלתה לבמה קמלה האריס, שהגיעה לדלאוור כדי לחגוג את הזכייה ולהציג את הנשיא הנבחר. "אסור לקחת את הדמוקרטיה כמובן מאליו", אמרה בפתח דבריה. "זה מאבק, הקרבה, אבל יש בזה הנאה והתקדמות, כי לנו, העם, יש את הכוח לבנות עתיד טוב יותר".

"הגנתם על הדמוקרטיה שלנו", המשיכה האריס, וזקפה את ההצלחה בבחירות לשיעור ההצבעה הגבוה. "לאזרחי ארצות הברית - תודה לכם, על שיעורי השתתפות היסטוריים". היא פנתה לקהל ואמרה כי "הראיתם כנות, אומץ, אמונה במדע, אתם בחרתם בג'ו ביידן כנשיא ארצות הברית", וזכתה לתרועות.

קמלה האריס בנאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
"הגנתם על הדמוקרטיה שלנו". האריס, הלילה/רויטרס
נאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
"אהיה הנשיא של כל האמריקנים". נאום ביידן בדלוואר, הלילה/רויטרס

בהמשך, בירכה האריס את משפחתה ואמה, וציינה את ההישג ההיסטורי אליו הגיעה, כשתכהן לראשונה אישה בתור סגנית הנשיא. "לאמי שתמיד נמצאת בלבי, כשהיא הגיעה לכאן מהודו היא האמינה כל כך באמריקה, שרגעים כאלה הם אפשריים" אמרה האריס. "אני חושבת עליה, ועל נשים, אסייתיות, לטיניות, ילידות, שחורות, שסללו את הדרך לנקודה שבה אנחנו נמצאים".

עוד אמרה סגנית הנשיא הנבחרת, כי "אני אהיה האישה הראשונה בתפקיד הזה, אבל לא אהיה האחרונה. כל ילדה שצופה בנו הלילה רואה שזאת ארץ של הזדמנויות".

לאחר ההודעה בדבר ניצחונו, ביידן בירך על הזכייה. "אמריקה, לכבוד הוא לי שבחרתם בי להנהיג את המדינה הנהדרת שלנו", אמר. "העבודה שלפנינו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם: אני אהיה נשיא של כל האמריקנים - בין אם הצבעת בשבילי ובין אם לא. אני אשמור על האמון שנתתם בי".

קמלה האריס בנאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
"כל ילדה שצופה בנו רואה שזאת ארץ ההזדמנויות". האריס, הלילה/רויטרס

במקביל להכרזת הרשתות, הנשיא דונלד טראמפ ממשיך במאבקיו המשפטיים בניסיון לערער על ניצחונו של ביידן במדינות המפתח, שספירת הקולות בהן נמשכת מאז סגירת הקלפיות בלילה שבין שלישי לרביעי. לאחר הדיווחים בכלי התקשורת, טראמפ אמר כי הבחירות רחוקות מלהסתיים, ותקף: "ביידן ממהר להתהדר בניצחונו באופן מוטעה". הוא צפוי להיות הנשיא המכהן הראשון שמפסיד מאז ג'ורג' בוש האב ב-1992.

לאחר שיוכר רשמית ניצחונו, ביידן צפוי להפוך לנשיא ה-46 של ארצות הברית. עם 20 האלקטורים של פנסילבניה, וניצחון באריזונה ונבדה, לביידן יש כעת בסך הכול 290. בעת ההשבעה, ב-20 בינואר, ביידן יהיה בן 78 - ויהיה האדם המבוגר ביותר שנבחר לבית הלבן אי-פעם. מי שקבע את השיא הקודם היה טראמפ עצמו, שנכנס בגיל 70 לבית הלבן.

נאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
באה לברך על הזכייה. תומכת ביידן בדלאוור, הלילה/רויטרס
נאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
נאום ביידן בדלוואר, הלילה/רויטרס

במהלך מסע הבחירות שלו טען ביידן כי "נשמת האומה" עומדת על כף המאזניים, והבטיח כי יבקש לרפא את המדינה שנפגעה מתקופת נשיאותו של טראמפ. לפני שהפך למועמד לנשיאות, כיהן ביידן כסגן הנשיא תחת הנשיא לשעבר אובמה. הוא גם הסנאטור המכהן זה הזמן הארוך ביותר בדלאוור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully