וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל בירכו את ביידן על זכייתו: "ניצחון מעורר תקווה לעולם כולו"

עודכן לאחרונה: 7.11.2020 / 22:15

זמן קצר לאחר שכלי התקשורת במדינה הכתירו אותו כמי שיהיה הנשיא האמריקני ה-46, בירכו במערכת הפוליטית בישראל. ראש הממשלה נתניהו החליט להמתין לתוצאות האמת. "מצפה לעבוד עם הממשל החדש", כתב לפיד. "קורא לחדש את המאמץ לקידום שלום בין ישראל לפלסטינים", מסר הורוביץ

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של איפא"ק, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

במערכת הפוליטית בישראל בירכו הערב (שבת) את ג'ו ביידן, לרגל זכייתו הצפויה בנשיאות ארצות הברית. זאת, זמן קצר לאחר שכלי התקשורת במדינה הכתירו אותו כמי שכנראה יהיה הנשיא האמריקני ה-46.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בירך בציוץ שפרסם בטוויטר את ביידן וסגניתו קמלה האריס. "מערכת היחסים בין ישראל וארצות הברית מבוססת על ערכים משותפים, שאני בטוח שיהיו בלב העשייה שלכם", כתב לפיד. "אני מצפה לעבוד עם הממשל החדש ועם חברי שתי המפלגות בקונגרס, כדי לחזק את היחסים המיוחדים בין המדינות. איחולי הצלחה מכל הלב".

לעומת זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין ממשיך לא להגיב רשמית בעניין הבחירות בארצות הברית. גורמים בסביבתו טוענים כי הוא "ממתין לתוצאות רשמיות". במקביל, לשכת ראש הממשלה הנחתה את שרי הליכוד להעביר בראיונות בתקשורת שני מסרים: שישראל תוכל לעבוד היטב עם ביידן כפי שעבדה עם טראמפ. וכי הם מקווים שביידן ימשיך בקידום נורמליזציה עם מדינות ערב, במדיניות תקיפה מול איראן ולא יבטל החלטות של טראמפ כגון ההכרה בריבונות ישראל בגולן.

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאומו בכנס איפא"ק , מרץ 2012. AP
ביידן נואם בכנס איפא”ק, בעת שכיהן כסגן נשיא ארה”ב בשנת 2012/AP

יו"ר האופוזיציה לפיד תקף את ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, על כך שלא בירכו עדיין את ביידן. "‏העובדה שנתניהו, גנץ ואשכנזי לא בירכו עדיין את נשיא ארצות הברית הנבחר היא פחדנות מבישה, שפוגעת באינטרסים של מדינת ישראל". הוא הוסיף כי "אם נשיא צרפת, קנצלרית גרמניה וראש ממשלת בריטניה יכולים לעשות זאת, גם אתם יכולים".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ בירך אף הוא "על ניצחון מרשים ומעורר תקווה לעולם כולו. אחרי ארבע שנים של רוח רעה, שקרים ובריונות, הגיע הזמן למנהיגות ישרה והגונה בוושינגטון". הוא הוסיף כי "ניצחון ביידן - בקרוב גם בישראל. גם ישראל צריכה להדיח את מי שמשסה והורס אותה מבפנים, ולהתחיל תהליך של ריפוי וחזרה לערכים דמוקרטים". לדבריו, "ניצחון ביידן הוא ניצחון הערכים על פני האינטרסים, ניצחון הדמוקרטיה על פני הגזענות והשנאה".

"אני קורא לצוות המזרח התיכון של הנשיא הנבחר ביידן לחדש את המאמץ לקידום תהליך השלום בין ישראל לבין הפלסטינים, שהוא אינטרס ישראלי מובהק", הוסיף הורוביץ.

עוד בוואלה!

הרשתות בארה"ב: ביידן ניצח בבחירות ויהיה הנשיא הבא

לכתבה המלאה
יאיר לפיד בחברת נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן, בעת שהיה סגן הנשיא, בבית הלבן.. אין, צילום מסך
יאיר לפיד בחברת נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן, בעת שהיה סגן הנשיא, בבית הלבן/צילום מסך, אין

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) בירך את ביידן על בחירתו, וכתב בטוויטר כי הוא "מאמין שתחת הנהגתו תימשך מערכת היחסים האמיצה והחיובית בין שתי המדינות". הוא הוסיף כי "‏אני מודה מעומק הלב לנשיא היוצא דונלד טראמפ, על תרומתו האדירה למדינת ישראל בארבע השנים האחרונות. ‏לעד תיחקק בהיסטוריה של עם ישראל כידיד אמת שלנו".

שר המשפטים אבי ניסנקורן ‏בירך גם הוא, והוסיף "ברכות לעם האמריקני על ההליך הדמוקרטי הראוי". הוא הבהיר כי "אני בטוח שהקשר ההדוק והחזק בין ארצות הברית לישראל ישמר ויתחזק תחת ממשל ביידן".

שר הכלכלה עמיר פרץ בירך על היבחרם של ביידן והודה לטראמפ על הבאת הישגים כידיד ישראל כמו הסכמי השלום. "ארצות הברית הוכיחה שוב כי הדמוקרטיה היא סלע קיומה של המדינה", מסר פרץ. "כעת יוכל ביידן לתווך בחידוש המשא ומתן מול הפלסטינים ודווקא בעת הזו, ברורה מתמיד נחיצות גוש כחול לבן-העבודה בממשלת האחדות".

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן באירוע לזכר פרס בבית הכנסת "עדת ישראל" בוושינגטון, אוקטובר 2016. מעמוד הפייסבוק של שגרירות ישראל בארה"ב, צילום מסך
ביידן באירוע לזכר פרס בבית הכנסת ”עדת ישראל” בוושינגטון/צילום מסך, מעמוד הפייסבוק של שגרירות ישראל בארה"ב

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בירך אף הוא על תוצאות הבחירות בארצות הברית, אך התייחס בעיקר לנשיא שהפסיד, דונלד טראמפ. "ההפסד של טראמפ הוא צעד חשוב במאבק מול ימין פופוליסטי ששולט גם על הונגריה, ברזיל, הודו, וישראל, אבל אנחנו עוד רחוקים מהיעד הסופי".

הוא הוסיף כי "המאבק לצד פרוגרסיביים בכל העולם ממשיך גם מחר". לדבריו, "כמו בישראל, הבעיה בארצות הברית היא לא רק פרסונלית. הפתרון לגל הרודני בכל העולם הוא עתיד דמוקרטי במקום נוסטלגיה לעבר שלא היה בו צדק".

ח"כ אורנה ברביבאי התייחסה אף היא בעיקר להפסדו של הנשיא דונלד טראמפ, שעדיין מכהן בתפקיד, וכתבה בטוויטר: "ברוך שפטרנו. עכשיו קדימה לשיקום תרבות הזיוף והשקר, שם וכאן".

גם ח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת) התייחסה בעיקר להפסד של טראמפ. "נראה שעידן טראמפ הסתיים וטוב שכך. המדיניות ההרסנית שהוביל באזור באמצעות תכנית המאה, הצהרות הסיפוח והלגיטימציה המתמשכת לכיבוש ולדיכוי העם הפלסטיני, הן רק חלק מהנזק העצום שעשה במשך כהונתו".

ח"כ יזבק הוסיפה כי "כולי תקווה כי תוצאות הבחירות יובילו למדיניות גלובאלית צודקת יותר וגזענית פחות.

יו"ר ימינה נפתלי בנט התייחס אף הוא להפסדו של טראמפ, אך כתב: "תודה לך הנשיא טראמפ, בשם עם ישראל. אתה תיזכר לנצח כחבר אמת של מדינת ישראל". הוא הוסף: "הובלת מהלכים מהפכניים לביצור קיומה של ישראל: העברת את שגרירות ארצות הברית לירושלים ללא פחד, הכרת ברמת הגולן, הבאת לנו שלום ללא ויתור על שטח והבהרת שמוקד הסכסוך איננו הפלסטינים. לעולם לא נשכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully