וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מסרב להכיר בניצחון ביידן: "הבחירות עדיין לא הסתיימו"

עודכן לאחרונה: 8.11.2020 / 11:56

הנשיא המכהן סירב לקבל את הכרזת הרשתות על ניצחונו של יריבו הדמוקרטי, ואמר כי "ביידן מתהדר בניצחון שווא". הקמפיין שלו מתכנן להליכים משפטיים, אך אין להם סיכוי רב. לפי CNN, קושנר פנה אליו כדי שיכיר בהפסד, אך מקורביו אמרו כי זה לא יקרה בקרוב

בווידאו: ביידן נואם בדלאוור לקראת ההכרז על ניצחונו/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שב אתמול (שבת) לבית הלבן, לאחר ההכרזה על המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן כמנצח בבחירות לנשיאות. טראמפ, שיצא מוקדם יותר למגרש גולף במדינת וירג'יניה, אמר כי הקמפיין שלו יתחיל לדון בערעור על תוצאות הבחירות בבית המשפט ביום שני הקרוב. הוא ציין כי "ביידן ממהר להתהדר בניצחונו, והבחירות האלו עדיין לא הסתיימו".

במקביל להכרזת הרשתות, טראמפ ממשיך במאבקיו המשפטיים בניסיון לערער על ניצחונו של ביידן במדינות המפתח, שספירת הקולות בהן נמשכת מאז סגירת הקלפיות בלילה שבין שלישי לרביעי. עם זאת, להליכים המשפטיים של טראמפ אין היתכנות של ממשל. הוא הנשיא המכהן הראשון שמפסיד מאז ג'ורג' בוש האב ב-1992.

עם שובו לוושינגטון הבירה, פרסם הנשיא ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו שטח חלק מטענותיו, אך מבלי שהציג כל סימוכין או עדויות שתומכות בהן. "המשקיפים לא הורשו להיכנס לחדרי הספירה. ניצחתי את הבחירות, קיבלתי 71 מיליון קולות חוקיים", כתב. "קרו דברים רעים שהמשקיפים שלנו לא הורשו לראות. זה מעולם לא קרה. מליוני קולות נשלחו בדואר עבור אנשים שמעולם לא ביקשו זאת".

לפי דיווח של רשת CNN, יועצו וחתנו ג'ארד קושנר פנה אליו כדי שיכיר בהפסד, אך מקורביו אמרו לרויטרס כי זה לא יקרה בקרוב.

נשיא ארה"ב דוננלד טראמפ בחניון הבית הלבן, בדרך למרכז הגולף שלו. בפעם הראשונה שיצא מהבית הלבן מאז הבחירות. 7 בנובמבר 2020. רויטרס, רויטרס
"הבחירות האלו עדיין לא הסתיימו". טראמפ חוזר לבית הלבן/רויטרס, רויטרס

ואכן, כשעה לאחר פרסום הציוץ, הודיע קמפיין טראמפ כי כבר הגיש עתירה לבית המשפט העליון באריזונה, בה נטען כי במריקופה, אחד המחוזות במדינה שבה הפסיד טראמפ ליריבו ג'ו ביידן, עובדי מרכז ההצבעה הטעו בוחרים ועודדו אותם להמשיך להצביע גם אחרי שהמכונות במקום זיהו "הצבעת יתר", ובכך - לא נספרו קולות רבים, כך לטענת הקמפיין.

לפי הרשתות, ביידן ניצח את טראמפ במדינת פנסילבניה, המעניקה 20 אלקטורים, ובכך חצה את רף 270 האלקטורים הנחוצים לניצחון בבחירות. לאחר ההודעה בדבר ניצחונו, ביידן בירך על הזכייה: "אמריקה, לכבוד הוא לי שבחרתם בי להנהיג את המדינה הנהדרת שלנו. העבודה שלפנינו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם: אני אהיה נשיא של כל האמריקנים - בין אם הצבעת בשבילי ובין אם לא. אני אשמור על האמון שנתתם בי".

נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ משחק גולף בזמן דיווחים על נצחון יריבו ג׳ו ביידן, 7 בנובמבר 2020. AP
טראמפ משחק גולף לאחר ההכרזה/AP

נשיא ארצות הברית חבש כובע לבן עם הכיתוב "Make America Great Again", מעיל רוח, מכנסיים כהים, חולצה ו"נעליים שנראות מתאימות לגולף". בינתיים, הוא ממשיך להפיץ מידע בטוויטר, בטענה חסרת בסיס שזכה בבחירות, כאשר למעשה לא התקבלה כל קביעה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully