וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובים מול ריקודים: תומכי ביידן וטראמפ יוצאים לרחובות לקראת ההכרעה

7.11.2020 / 15:37

הדמוקרטים חוגגים את מה שמסתמן כחילופי שלטון. "הבת שלי נולדה בכהונת טראמפ, ואני רוצה שהיא תהיה עדה לסופה", אמר תושב פילדלפיה, שם נעצרו חמושים שתכננו לתקוף מרכז ספירת קולות. מנגד, רפובליקנים מפגינים נגד "גניבת" הבחירות, כשהם חמושים ברובים ותפילות

בווידאו: ביידן נואם בדלאוור לקראת ההכרז על ניצחונו/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

תומכיו של ג'ו ביידן רקדו ברחובות פילדלפיה, בזמן שתומכים חמושים של הנשיא דונלד טראמפ בפיניקס צעקו "עצרו את הגניבה" במהלך היום השלישי לספירת הקולות בבחירות לנשיאות. בדטרויט, מישיגן, כמה מאות מתומכי טראמפ, שחלקם נשאו רובים, הכריזו "ניצחנו" מחוץ למרכז הצבעה בעיר הגדולה ביותר במדינה, על אף שביידן הוכרז כמנצח במדינה על ידי הרשתות בארצות הברית.

מירב תשומת הלב מופנה לפילדלפיה, העיר המאוכלסת ביותר בפנסילבניה, שבה חייב טראמפ לנצח. ביידן מגדיל את הפער שלו במדינה, המעניקה 20 אלקטורים. בלעדיה, ההפסד של הנשיא הרפובליקני ודאי. תושבים רבים בעיר יצאו לחגוג כשהם מנגנים בכינורות או בטרומבונים, או לבושים בתחפושות הקשורות לבחירות.

שון טרופו, מורה ללימודים סוציאליים בן 37, אמר כי הוא הדליק זיקוקים למשמע החדשות שביידן לקח את ההובלה במדינה, לפני שהכניס את בתו בת הארבע לעגלה והצטרף לקהל מחוץ למרכז הכינוסים של פילדלפיה. "הבת שלי נולדה בזמן כהונת טראמפ, ואני רוצה שהיא תהיה עדה לסופו של טראמפ", אמר.

תומכי ביידן ברחובות פילדלפיה, פנסילבניה, 6 בנובמבר 2020. רויטרס
פנסילבניה תכריע את המרוץ. תומכי ביידן ברחובות פילדלפיה, אתמול/רויטרס

עוד בפילדלפיה, המשטרה עצרה שני אנשים חמושים ביום חמישי בלילה, בחשד שתכננו לתקוף את מרכז ספירת הקולות בעיר. הם נעצרו אחרי שהתקבל מידע על ג'יפ האמר שעושה את דרכו לעיר. לפי הדיווחים, הם הגיעו ממדינת וירג'יניה השכנה. ה-FBI פתח בחקירה.

לפי תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות, על הג'יפ היה סטיקר של QAnon, תיאוריית הקונספירציה הימנית קיצונית התומכת בטראמפ ורואה בו כמי שנלחם ב"כת שטנית" של הדיפ סטייט.

אם ביידן, המחזיק בלפחות 253 אלקטורים מול 214 של טראמפ, יקח את פנסילבניה, הוא יחצה את רף 270 האלקטורים הדרושים לניצחון. הוא כבר זכה ביותר קולות בסך הכול, בפער אדיר של קרוב לארבעה מיליון.

עוד בוואלה!

הנתיב האחרון של הדמוקרטים לרוב בסנאט עובר דרך ג'ורג'יה

לכתבה המלאה
תומכי ג'ו ביידן מפגינים בוושינגטון הבירה, 6 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
רבים חיפשו הסחת דעת מאי-הוודאות. תומכי ביידן מפגינים/רויטרס, רויטרס

כשהם תשושים מאחת ממערכות הבחירות המכוערות בהיסטוריה המודרנית, מיליוני אמריקנים העבירו שלושה ימים מאז הבחירות בצפיה מסביב לשעון בסיקור החדשותי של ספירת הקולות. ההליך מתעכב בשל שיא במספר ההצבעות בדואר. רבים חיפשו הסחת דעת מאי-הוודאות הממושכת דרך עבודה או ספורט.

חלק מתומכי טראמפ, בעידודו של הנשיא, התעקשו שחייבת להיות טעות אם הספירה מראה שביידן מנצח. הם נשאו עמם רובים ואקדחים מחוץ למרכזי ספירה בדטרויט ופיניקס. הם עטו כובעי בייסבול אדומים עם הסיסמה של טראמפ "החזירו את אמריקה לגדולתה" ואביזרים אחרים המזוהים עמו, וחלקם כרעו ברך לתפילה.

תומכי טראמפ מפגינים בפילדלפיה שבפנסילבניה. 6 בנובמבר 2020. רויטרס, רויטרס
"כולנו יכולים להיות חמורים". תומכי טראמפ מפגינים בפילדלפיה/רויטרס, רויטרס

"קשה להאמין שכולנו הלכנו למיטה ביום שלישי בלילה וטראמפ היה ביתרון כזה גדול ועכשיו הוא מאחור", אמר ג'ורג' וסקה, עובד ממשל לשעבר מאילינוי בן 72, אחרי שנסע במשך שעה והצטרף לעצרת של תומכי טראמפ מחוץ לגבעת הקפיטול במדיסון, בירת ויסקונסין.

אשתו, מרסיה ווסקה, הצביעה אף היא לטראמפ אפילו שהיא הודתה בטעויות שהוא עשה. "הוא באמת חמור", אמרה ווסקה בת ה-64 על הנשיא הרפובליקני, כשבעלה מהנהן כאות הסכמה. "אבל כולנו יכולים להיות חמורים".

תומכים חמושים של הנשיא טראמפ מחוץ למרכז ספירת קולות בפיניקס, אריזונה, 6 בנובמבר 2020. רויטרס
תומכים חמושים של טראמפ מחוץ למרכז ספירת קולות בפיניקס, אריזונה/רויטרס

תומכי טראמפ קראו דרך ההאשטג "עצרו את הגניבה" ברשתות החברתיות להפגנות בכ-60 ערים בשש מדינות מפתח, כולל במישיגן וויסקונסין, שכבר הוכרזו כמי שהצביעו בעד טראמפ. רוב ההפגנות אתמול היו שלוות ויחסית קטנות, אך לעתים נרשמה בהן מתיחות.

בדטרויט, כמה מפגינים נגד גזענות התאספו תחת הסיסמה Black Lives Matter (חייהם של שחורים חשובים) בסמוך לעצרת של תומכי טראמפ, כשביניהם חוצצים שוטרים. תומכיו של הנשיא, חלקם חברי מיליציות חמושות, נופפו עם אגרופיהם באוויר, התקרבו אליהם וקיללו לפני שהמשטרה התערבה והובילה את מתנגדי הנשיא למקום אחר.

באריזונה, מדינת מפתח נוספת, קבוצה גדלה של כמה מאות מתומכי טראמפ, שחלקם נשאו רובים, שבו זה היום השלישי ברציפות למרכז ספירת קולות בפיניקס, בירת המדינה. כמה עשרות אלפי קולות מההצבעה המוקדמת במחוז מריקופה טרם נספרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully