וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק פרשת המיילים: מי היועצת הקרובה שמסבכת את קלינטון?

29.10.2016 / 8:45

הומה אבדין, אשת הסתרים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, חזרה לכותרות אחרי שדווח כי חומרים חדשים שקשורים לפרשת המיילים אותרו במכשיר שלה ושל גרושה. אך זוהי ממש לא הפעם הראשונה שאבדין מסבכת את קלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(טראמפ על פתיחת חקירת המיילים מחדש, אתמול: "אולי סוף סוף ייעשה צדק")

ההודעה הדרמטית והמעורפלת שמסרה אמש (שישי) הבולשת הפדרלית בארצות הברית על חידוש חקירת המיילים הפרטיים של הילרי קלינטון החזירה לכותרות את יועצתה הקרובה ביותר - הומה אבדין - ואת גרושה וחבר הקונגרס לשעבר אנתוני וינר, שלא מפסיק להסתבך בפרשות מין גם אחרי שפרש מהחיים הפוליטיים לפני כמה שנים.

לפי דיווחים בכלי התקשורת האמריקניים, ההחלטה של ראש ה-FBI ג'יימס קומי לפתוח מחדש את התיק, 11 יום בלבד לפני הבחירות, הגיעה בעקבות חומרים חדשים שכלל לא מצאו בשרת שהפעילה שרת החוץ לשעבר בעודה עומדת בראש מחלקת המדינה. הם אותרו במכשיריהם האלקטרוניים של אבדין, סגנית יו"ר הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית, ושל בן זוגה לשעבר, שבעבר סומן ככוכב העולה של המפלגה הדמוקרטית.

עוד בנושא:
הרפובליקנים חוגגים את חידוש החקירה: "היום משתפר"
נחשף סרטון שבו טראמפ נראה משפיל ומנשק אישה בכוח מול אלפי צופים
טראמפ: "צריך לבטל את הבחירות ולהכריז עלי כמנצח"

ב-FBI חוקרים תמונה בעלת אופי מיני ששלח וינר לנערה בת 15 מקרוליינה הצפונית, ובהודעה שמסר קומי לחברי הקונגרס על חידוש החקירה נמסר כי החומרים החדשים התגלו "במקרה נפרד". לא ברור מה בדיוק נחשף שם, אך לא מן הנמנע שהיו אלו דברים שאמרה אבדין, שלא עלו בקנה אחד עם מה שמסרה קלינטון בחקירותיה.

הפרשה נסגרה ביולי האחרון ללא המלצה להעמיד לדין את קלינטון – למורת רוחו של דונלד טראמפ - אך עם ביקורת נוקבת מצד ה-FBI. אבדין, בת 40, מלווה את המועמדת הדמוקרטית לכל מקום כבר שני עשורים, אך ייתכן ששוב היא מסבכת אותה.

אבדין הייתה סגנית ראש הסגל של קלינטון בעת שזו איישה את מחלקת המדינה בממשלו הראשון של ברק אובמה, אז היא השתמשה במייל פרטי, בניגוד לכל הנהלים. כחודש אחרי סיום החקירה של ה-FBI, תכתובות ששוחררו לעיון הציבור בעקבות עתירות של ארגונים שמרניים חשפו כבר אז טפח מהקשר של אבדין לפרשה.

עוד באותו נושא

עסקים מסתוריים ובעל סוטה: אשת הסוד של קלינטון עלולה להרוס את הקמפיין

לכתבה המלאה
הומה אבדין בגיליון ספטמבר 16 של ווג ארה"ב. Mert and Marcus, סריקה
מלווה את המועמדת הדמוקרטית לכל מקום כבר שני עשורים. אבדין/סריקה, Mert and Marcus

אותן תכתובות שפכו אור על פעילותה של "קרן קלינטון", קרן צדקה המשקיעה בקידום פרויקטים ברחבי העולם, וששמה הוכתם מאז שוב גם בהדלפות המיילים של ג'ון פודסטה, מנהל הקמפיין, על ידי ויקיליקס. באחת מהן ביקש מנהל הקרן דאג באנד מאבדין לארגן פגישה בין קלינטון לבין יורש העצר של בחריין, ובאחר שוחחו השניים על משרות אפשריות לאדם ששמו צונזר.

לא רק המיילים הפרטיים מטילים צל על עברה. היא קיבלה מעמד מיוחד בתור יועצת חיצונית למחלקת המדינה לאחר שעזבה אותה עם תום כהונת קלינטון, ושימשה גם יועצת לקרן קלינטון ולחברה ששמה Teneo, שהוקמה על ידי אחד ממקורביה של שרת החוץ. 11 ימים לפני שעזבה את תפקידה, הוקמה חברה פרטית הקשורה אליה. חברת "זיין אנדיבורז" חולקת את כתובת מגוריה של הבכירה בצוות של קלינטון ואת שמו של בנה, ג'ורדן זיין וויינר. על אף שלא מדובר בעבירה על החוק, מתנגדיה של המועמדת הדמוקרטית מנופפים בשלל תפקידיה וטוענים כי מדובר בניגוד אינטרסים.

אנתוני וינר, מתמודד על ראשות העיר ניו יורק. יולי 2013. AP
לא מפסיק להסתבך בפרשות מין. אנתוני וינר/AP

גם בדוח של מחלקת המדינה מחודש מאי האחרון אזכורה של אבדין לא היטיב עם קלינטון. בדוח של המפקח הכללי נמתחה ביקורת חריפה על שרת החוץ לשעבר ונטען כי היא כלל לא ביקשה להשתמש במייל פרטי. נכתב שם כי אבדין ייעצה לה להתחבר לשרתים הממשלתיים של מחלקת המדינה, אך קלינטון דחתה זאת.

אבדין נכנסה לחייה של קלינטון ב-1996, כשהתקבלה כמתמחה בבית הלבן בתור סטודנטית מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. היא נולדה במישיגן לאב מהודו ולאם מפקיסטן, אך העבירה את מרבית ילדותה בערב הסעודית בטרם חזרה ללמוד באוניברסיטה שבוושינגטון הבירה. היא מכונה לא פעם "בתה השנייה" של קלינטון או אפילו אחותה ויש מי שרואה בה מועמדת אפשרית לנשיאות ב-2024. עם זאת, אחרי שנדמה היה שפרשת המיילים מאחוריהן, ייתכן שהקשר ההדוק ביניהן שוב יפגע בקלינטון, בשלב כה קריטי של המרוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully