וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מיועציו של מייק פנס נדבקו בקורונה; ראש הסגל: "לא הולכים לשלוט במגיפה"

לפחות 5 עובדים מצוותו של סגן הנשיא אובחנו בנגיף, אך הוא ממשיך לקיים עצרות. "תצטרכו לשאול אותו", אמר טראמפ כשנשאל אם על פנס לחדול מהופעות בציבור כאמצעי זהירות. ראש סגל הבית הלבן השווה את הנגיף לשפעת והבהיר כי הם מתמקדים בהשגת חיסון. ביידן: "הודאה בתבוסה"

בווידאו: מייק פנס בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית/צילום: רויטרס

הקורונה שוב הכתה בבית הלבן. לפחות חמישה עובדים מצוותו של סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, נדבקו בנגיף הקורונה. עם זאת, האחרון ערך הלילה (שני) עצרת בקרוליינה הצפונית, חרף הסיכון. הבחירות לנשיאות ייערכו בעוד כשבוע, בעוד המדינה ממשיכה לרשום שיאים. במקביל, ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדוז, השווה את הקורונה לשפעת.

בראיון ל-CNN אמר מדוז כי "אנחנו לא הולכים לשלוט במגיפה", כשנשאל מדוע בממשל לא מצליחים להשתלט על התפשטות התחלואה. "זה נגיף מדבק ממש כמו שפעת", אמר. במקום זאת, כך לדבריו, הממשלה מתמקדת בהשגת תרופות יעילות וחיסונים.

בכירים מתחו ביקורת על פנס, שממשיך לקחת חלק בפעילויות פנים ציבוריות במסגרת המרוץ, זאת למרות בדיקות חיוביות בקרב כמה אנשים במשרדו. לפנס לוח זמנים עמוס בימים הקרובים, שהנם האחרונים של הקמפיין. סגן הנשיא קיים הלילה עצרת גשומה בקינסטון, קרוליינה הצפונית - מדינה בה זכה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בשנת 2016 ונחשבת קריטית להיבחרותו מחדש.

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית. 26 באוקטובר 2020. רויטרס
ממשיך לקיים עצרות למרות הסיכון. פנס בקרוליינה הצפונית, הלילה/רויטרס

בין העובדים שנדבקו, גם ראש המטה של סגן הנשיא, מארק שורט, אך מלשכתו של פנס נמסר כי לו תוכניות לצמצם את הקמפיין. ראש הסגל מדוז ציין כי פנס יעטה מסכה - "כי הרופאים יעצו לו לעשות זאת" - אך יוריד אותה כשינאם.

למרות הבדיקה השלילית האחרונה של סגן הנשיא, תסמינים של המחלה בהם חום, שיעול ועייפות, עשויים להופיע אחרי יומיים עד 14 יום מרגע החשיפה לנגיף. ישנם אנשים שאינם סימפטומטיים אך בבדיקה נמצאים חיוביים לפני שהם מפתחים תסמינים.

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית. 26 באוקטובר 2020. רויטרס
ינאם במינסוטה, ואז ישוב לקרוליינה הצפונית. פנס, הלילה/רויטרס

מוקדם יותר, טראמפ ערך עצרת בניו המפשייר והיום קיים בבית הלבן את מסיבת ליל כל הקדושים המסורתית, ואירח עם הגברת הראשונה מלניה טראמפ ילדים למשחק "ממתק או תעלול".

בחילופי דברים קצרים עם עיתונאים, טראמפ סירב לענות באופן ישיר כשנשאל אם פנס צריך לחדול מהשתתפות בקמפיין כאמצעי זהירות. "אתם צריכים לשאול אותו", אמר הנשיא.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, טען בהצהרה שמסר כי התשובה של ראש הסגל מדוז מהווה למעשה "דגל לבן של תבוסה" ו"הכרה גלויה באסטרטגיה של הנשיא טראמפ מראשיתו של המשבר הזה".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה באירוע האלווין המסורתי בבית הלבן. 26 באוקטובר 2020. AP
"ממתק או תעלול". נשיא ארצות הברית והגברת הראשונה בבית הלבן, הלילה/AP

מהבית הלבן נמסר כי אף אחד מהצוות שנסע עם טראמפ אמש לניו המפשייר היה בקשר הדוק עם העובדים במשרד סגן הנשיא שנמצאו חיוביים. אולם, מומחים לבריאות הציבור אמרו כי החלטתו של פנס להמשיך להשתתף בקמפיינים ציבוריים היא נגד השכל הישר.

לורנס גוסטין, מומחה לבריאות הציבור בבית הספר למשפטים באוניברסיטת ג'ורג'טאון, הצביע על פרדוקסליות בהתנהגותו של פנס, שעומד גם בראש צוות המשימה למאבק בנגיף הקורונה, אך מפר את המלצות כוח המשימה של עצמו. "זה סטנדרט אחד עבור סגן הנשיא ואחר עבור כל השאר," אמר גוסטין.

בשישי, נרשם בארצות הברית שיא יומי חדש בכמות הנדבקים ליום. עם 83,178 מאובחנים חדשים בנגיף, כך לפי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. עד כה, קרוב ל -8.6 מיליון אמריקנים נדבקו בנגיף מאז פרוץ המגיפה, וכ -225 אלף מהם מתו - שני הנתונים הם הגבוהים בעולם בהשוואה למדינות אחרות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בניו המפשייר. 25 באוקטובר 2020. AP
"כל מה שאנחנו עושים זה לבדוק". טראמפ בניו המפשייר, אתמול/AP

טראמפ אמר בעצרת שערך בלונדונדרי, ניו המפשייר, כי העלייה בשיעור המקרים אינה סיבה לדאגה. "אתם יודע למה יש לנו כל כך מאובחנים?", שאל הנשיא את הקהל, "כי כל מה שאנחנו עושים זה לבדוק".

עם תחילת השבוע, נראה כי צוותו של טראמפ נותר מחוייב למרוץ. הנשיא חידש את לוח הזמנים הקדחתני שלו מאז שהחלים מקורונה, והוא צפוי לערוך היום עצרת בפנסילבניה. במקביל, פנס ינאם בעצרת במינסוטה, ובשלישי - ישוב לצפון קרוליינה.

למרות העלייה בתחלואה, בבית הלבן אמרו כי כלכלת ארצות הברית צריכה להיפתח מחדש לחלוטין, זאת בין היתר כתגובה לביקורת מצדו של ביידן, לפיה טראמפ לא עושה מספיק כדי להכיל את משבר בריאות הציבור, שנחשב לחמור במדינה מזה יותר ממאה שנה.

עוד בוואלה!

שיא יומי של נדבקים בארה"ב, טראמפ הצביע ושם מסיכה בקלפי

לכתבה המלאה

טראמפ ועוזריו תקפו ביידן, בטענה כי הוא היה נחוש לנעול את הכלכלה, בעוד הנשיא ממקד את תשומת ליבו בהשגת טיפולים וחיסונים. "אנחנו רוצים שהחיים הרגילים יתחדשו", אמר טראמפ. "אנחנו רק רוצים חיים נורמליים".

ביידן אמר שיסגור את המדינה רק אם זה מה שייעצו לו מומחים ומדענים של הממשל. לדבריו, אם ייבחר, הוא יעודד עטיית מסכות ברמה הלאומית ואף יערב בכך את מושלי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully