וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כדאי שאהרוג אותו?" צעיר יהודי תכנן לרצוח את ביידן

בן סיילס, JTA

26.10.2020 / 10:19

אלכסנדר הלל טרייסמן בן ה-19 רכש נשק וחיפש את כתובתו של המועמד הדמוקרטי, אחרי שברני סנדרס פרש מהפריימריז הדמוקרטיים. הוא הרבה לדבר בשבחי מעשי טבח ואף מואשם באחזקת חומרים פדופילים. אביו המונח כונה "שינדלר של טיבט", אחרי שהפגיש בין בוש האב לדלאי לאמה

בווידאו: העימות השני בין טראמפ לביידן/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

צעיר יהודי בן 19 שהואשם בקשירת קשר לרצוח את המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן הוא בנו של עורך דין יהודי בכיר, שהיה בין יוזמי המפגש הראשון בין נשיא ארצות הברית לבין הדלאי לאמה הטיבטי.

ביום שישי פורסם לראשונה דבר מאסרו, בחודש מאי, של אלכסנדר הלל טרייסמן, שעל פי רישומי בית המשפט רכש רובה אוטומטי ונסע לכמה מדינות כשבמכוניתו פתק עם רשימת משימות. הסעיף האחרון בה היה "execute" - להוציא להורג, או להוציא לפועל. טרייסמן גם הואשם בשלושה סעיפים של פורנוגרפיית ילדים, על פי מסמכי בית משפט שאותם פרסמו בשבוע שעבר תחנת WBTV מקרוליינה הצפונית וושינגטון פוסט.

טרייסמן הוא בנו של פעיל זכויות אדם יהודי שהיה בעבר מועמד לסנאט במדינת ניו מקסיקו - אֶריק טרייסמן, שנודע בפעילותו עם מהגרים טיבטים וכונה "אוסקר שינדלר של הטיבטים". אריק טרייסמן מת ב-2009, ימים מעטים לאחר שהשלים את גירושיו מאמו של אלכסנדר טרייסמן.

מכר קרוב של המשפחה בתקופת ילדותו של אלכסנדר טרייסמן אישר ל-JTA כי האדם שנאסר הוא בנו של אריק טרייסמן.

אלכסנדר הילל טריזמן, שנאשם בתכנון להתנקש בחייו של ג'ו ביידן. יוטיוב, אתר רשמי
אמו יעצה לו לו להשתחרר בערבות ולברוח. אלכסנדר הלל טרייסמן/אתר רשמי, יוטיוב

חבר מושבעים הגיש בחודש שעבר כתב אישום נגדו באשמת פורנוגרפיית ילדים, ופירט שורה ארוכה של פעולות באינטרנט שכוללות גם שבחים למעשי ירי המוני ואלימות.

על פי המסמך מבית המשפט, טרייסמן פרסם פוסט על רצונו להתנקש בביידן ב-iFunny, רשת חברתית פופולרית בקרב קיצונים. הוא חיפש את כתובתו הפרטית של ביידן ואגר כלי נשק ותחמושת, שאותם מצאה המשטרה ברכב מסחרי נטוש. הרכב המסחרי הכיל יותר מחצי מיליון דולר במזומן, שהגיעו כפי הנראה מן הירושה שקיבל.

לפי כתב האישום, הוא דיבר על ביצוע מעשי אלימות בנשק חם מאז השנה שעברה. על פי המסמך מבית המשפט, הוא כתב "פתק" בטלפון שלו באוקטובר 2019 ובו תכנן פיגוע ירי המוני בבלאק פריידיי או בחג המולד. הוא גם הוריד תמונות מווידיאו של הטבח במסגדים בקרייסטצ'רץ', ניו זילנד והתבטא ברשת Reddit על הוצאה להורג של בני אדם שהוא שונא.

עוד בוואלה!

כמה מיועציו של מייק פנס נדבקו בקורונה; ראש הסגל: "לא הולכים לשלוט במגיפה"

לכתבה המלאה
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן בעימות האחרון לפני הבחירות לנשיאות, בנאשוויל, טנסי, ארה"ב. 22 באוקטובר 2020. רויטרס
טרייסמן רצה "להציל את ברני". ביידן בעימות הנשיאותי, בשבוע שעבר/רויטרס

באפריל הפכו התוכניות לקונקרטיות יותר. על פי המסמך, הוא פרסם במדיה החברתית ב-8 באפריל כי הוא "הולך לעשות קולומביין לאיזה זמן, (אבל) אני חושב שכדאי לעשות את זה בשביל משהו שיזכרו יותר". קולומביין הוא שמו של בית ספר תיכון בקולורדו שהיה זירה למעשה טבח המוני שביצעו שני תלמידים בשנת 1999.

מאוחר יותר, לאחר שהסנאטור ברני סנדרס נשר מן המרוץ למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, פרסם טרייסמן ב-Reddit שהוא צריך "להציל את ברני". על פי המסמך מבית המשפט, הוא כתב ב-15 באפריל ב-iFunny, "כדאי שאני אהרוג את ג'ו ביידן?" לאחר מכן קנה רובה AR-15 בניו המפשיר, חיפש מהי כתובתו הפרטית של ביידן בדלאוור ונסע לסניף של רשת המזון המהיר וונדי'ס במרחק שישה קילומטרים. הוא כתב רשימת תיוג, שהסעיף האחרון בה היה "להוציא לפועל" (גם "להוציא להורג"). כחודש לאחר מכן נאסר טרייסמן, לאחר שהמשטרה מצאה את הרכב המסחרי נטוש.

ממסמכים ודיווחים בעיתונות עולה כי לטרייסמן הייתה ילדות קשה. הוא נולד בשנת 2000 לקימברלי ואריק טרייסמן, במהלך נישואיו השניים של אביו, שבחרו בשם היהודי הלל לשמו האמצעי. הוא אובחן על הספקטרום האוטיסטי.

תשע שנים לאחר שנולד, מת אביו מהתקף לב. מותו התרחש ימים ספורים לאחר שהסתיים הליך גירושיו מאמו של טרייסמן אחרי מאבק מר על המשמורת, כך כתב בהספד העיתונאי המקומי סטיבן פוֹקס. בהספד נאמר גם שאריק טרייסמן היה חבר שנים רבות בבית הכנסת בית תקווה בסנטה פה. תצלום של אלכסנדר טרייסמן כתינוק בבית הכנסת הופיע בעיתון מקומי.

"הוא מאוד אינטליגנטי, אבל לא מתפקד בסביבה רגילה"

אביו של טרייסמן היה עורך דין ידוע ופעיל בסנטה פה למען זכויות טיבטים ואמריקנים ילידים. על פי המודעות וההספדים, סייע טרייסמן לארגן פגישה ראשונה בין הדלאי לאמה לבין ג'ורג' בוש האב, שהובילה להסכם לאפשר כניסת מהגרים טיבטים לארצות הברית. ב-1996 התמודד טרייסמן ללא הצלחה לסנאט בניו מקסיקו.

כחמש שנים לאחר מותו של אריק טרייסמן עברה אמו של אלכסנדר עם שני בניה לאזור שיקגו. היא כתבה בפייסבוק שהיא מחפשת בית ספר שיתאים לבנה אלכסנדר, אז בן 14, אותו תיארה כבעל אוטיזם בתפקוד גבוה. היא הייתה מודאגת שבהעדר הסביבה הנכונה, לא יקבל כלים לחיים מוצלחים.

"בלעדיה, אלכס ינשור מבית הספר בכיתה ח'", כתבה. "אריק בשום אופן לא היה רוצה שזה יקרה. הוא מאוד אינטליגנטי, אבל הוא לא מתפקד בסביבת בית ספר רגילה".

בסרט וידאו שהעלה לאתר DailyMotion בדצמבר האחרון נראה שלל קטעים קצרים, בהם מעשים מגונים עם ילדים, שימוש בנשק חם והתבטאויות גזענות כלפי שחורים. גרסה נקייה יותר של הווידאו הזה פורסמה בחשבון היוטיוב של טרייסמן, שאותו החזיק תחת הכינוי Flippy Mapper ושאליו נרשמו 141 מנויים. נראה שרוב הסרטים שלו עוסקים במשחקי וידאו.

טרייסמן, על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, דיבר בשבח פיגועי ירי המוני. באחת ההזדמנויות, הוא נסע ליד הזירה שבה התרחש ארוע הירי בלאס וגאס ב-2017, שבו נהרגו 57 בני אדם, והקליט סרטון שבו נשמע אומר, "הנה זה. זה פה. זה המקום, כאן הם עשו את זה. אללה אכבר! יפה". הוא גם הילל את מתקפות הטרור של 11 בספטמבר ומקרי ירי המוני אחרים.

עוד עולה כי אמו של טרייסמן עודדה אותו "להשתחרר בערבות ולברוח" בשיחת טלפון מהכלא במאי. השיחה הזאת התקיימה כחמש שנים אחרי אותו פוסט של האם המודאגת בפייסבוק שבו סיפרה על הקשיים של בנה בבית הספר. "בבקשה עזרו לאלכס להצליח", כתבה אז. "החיים רק מתחילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully