וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה משתוללת, אבל טראמפ מאיים על פאוצ'י: "חכו אחרי הבחירות"

2.11.2020 / 10:02

נשיא ארה"ב זועם על המומחה למגיפות של הממשל, שתקף את התנהלותו במהלך ריאיון לתקשורת, ימים לפני הבחירות. "אל תספרו לאף אחד", אמר טראמפ לתומכיו, שקראו לפטר את פאוצ'י שאמר כי ביידן מסתכל על המגיפה מנקודת מבט בריאותית

בווידאו: טראמפ בעצרת במישיגן/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים הלילה (שני) לפטר את ד"ר אנתוני פאוצ'י אחרי הבחירות, בעקבות הביקורת החריפה של המומחה למגיפות על הטיפול של הממשל במגיפת הקורונה.

זאת בזמן ההתפרצות הקשה ביותר בארצות הברית מאז חודשי האביב, ימים לפני הבחירות לנשיאות שבמידה רבה משמשות משאל עם על תפקודו של הנשיא הרפובליקני במשבר הבריאותי החריף. יותר מ-230 אלף אמריקנים מתו מהווירוס, ויותר מתשעה מיליון נדבקו - הנתונים הגבוהים ביותר בעולם.

לקול קריאות הקהל "לפטר את פאוצ'י", הביע טראמפ בעצרת בפלורידה תסכול מכך שהעיסוק במחלה נותר על ראש סדר היום החדשותי. "אל תספרו לאף אחד, אבל תנו לי לחכות קצת אחרי הבחירות", אמר טראמפ לאלפים מתומכיו, והוסיף שהוא מעריך את "העצה" שלהם.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתום עצרת בחירות, שדה התעופה בפלורידה, 2 בנובמבר 2020. Jim Rassol, AP
שלח רמז לפאוצ'י. טראמפ בעצרת בפלורידה, הלילה/AP, Jim Rassol

פאוצ'י עורר את חמתו של טראמפ אחרי שאמר בריאיון לוושינגטון פוסט כי ארצות הברית בדרך לתקופה קשה במיוחד עם התקרבות החורף, בניגוד לטענותיו של הנשיא הרפובליקני ולפיהן הגרוע ביותר כבר חלף.

"אנחנו לא יכולים להיות ערוכים גרוע יותר", הזהיר המומחה הוותיק, שעצותיו לא התקבלו על ידי הנשיא הרפובליקני, שבעצמו נדבק בווירוס בחודש שעבר ואף אושפז למשך שלושה ימים.

כשנשאל על הגישה של המועמדים לנשיאות ביחס למגיפה, אמר פאוצ'י כי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן "לוקח זאת ברצינות מנקודת מבט בריאותית", בעוד שטראמפ מתמקד בכלכלה. פאוצ'י סיפר שהוא לא שוחח עם טראמפ במשך יותר מחודש, וכי יש צורך בשינוי מידי במדיניות הבריאות הציבורית.

הבית הלבן האשים את ד"ר פאוצ'י בהתבטאות פוליטית לטובת ביידן, ימים לפני הבחירות כשהוא חושף את "נטיותיו הפוליטיות" בפני התקשורת במקום להביע את חששותיו או לדחוף לשינוי באסטרטגיה בשיחות סגורות.

עוד בוואלה!

פאוצ'י נגד טראמפ: עיוות את דבריי בתשדיר בחירות

לכתבה המלאה

טראמפ תוקף את ביידן על כך שהוא "יקשיב למדענים" ויסגור את ארצות הברית אם ייבחר, אך הסקרים מראים שרוב הבוחרים מאמינים כי המועמד הדמוקרטי הוא האדם הנכון להתמודד עם המגיפה, שהובילה גם למכה כלכלית קשה.

"אנו זקוקים לנשיא שמאמין במדע, ומקשיב לאחרים", אמר אתמול ביידן. "יותר מ-230 אלף אמריקנים מתו מקורונה, וטראמפ ויתר על הניסיון להשיג שליטה במגיפה. אולי הוא ויתר עליכם, אבל אני מבטיח שלעולם לא אעשה זאת".

הוא הוסיף כי "ממשל טראמפ ידע עד כמה הנגיף הזה קטלני כבר בפברואר. אבל הם לא אמרו דבר. במקום זאת, הם נתנו התרעה לחברים שלהם בוול סטריט כדי שמשקיעים יוכלו להרוויח לפני שהמיתון יכה. הם הסתירו את האמת. זה בלתי נסלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully